בס"ד
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ
מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לַעֲסוֹק
בְּדִבְרֵי תוֹרָה .
וְהַעֲרֵב נָא, ה' אֱלֹהֵינוּ,
אֶת דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל,
וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי
צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, כֻּלָּנוּ
יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל .
דברים חיים רחמים
כתוב בספר שמות, פרשת ויקהל:
[שמות לו כג] וַיַּעַשׂ אֶת-הַקְּרָשִׁים,
לַמִּשְׁכָּן: עֶשְׂרִים קְרָשִׁים, לִפְאַת נֶגֶב תֵּימָנָה.
[תרגום אונקלוס] וַעֲבַד
יָת דַּפַּיָּא, לְמַשְׁכְּנָא: עַסְרִין דַּפִּין, לְרוּחַ עֵיבַר
דָּרוֹמָא.
[תרגום יונתן] וַעֲבַד יַת
לוּחַיָא לְמַשְׁכְּנָא עֶשְרִין לוּחִין לְרוּחַ עִיבַר דְּרוֹמָא:
א' תרגומים
דומים למקרא.
ב' אפשר
לשאול, למה התורה, בעצם הקב"ה, מפרש כול כך בפרטים את מבנה אוהל המועד? מה
הרמז בזה?
יכול להיות תירוץ הבא:
התיאור המפורט הזה ניתן כדי להכין את בניין בית המקדש הראשון, בית המקדש השני, וגם
בית המקדש עתיד להיבנות בביאת המשיח.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה