בס"ד
דברים חיים רחמים
כתוב בספר בראשית פרשת נח:
[בראשית
ו ט] אֵלֶּה, תּוֹלְדֹת נֹחַ--נֹחַ אִישׁ צַדִּיק תָּמִים הָיָה,
בְּדֹרֹתָיו: אֶת-הָאֱלֹהִים, הִתְהַלֶּךְ-נֹחַ.
[תרגום אונקלוס] אִלֵּין תּוֹלְדָת
נֹחַ. נֹחַ. גְּבַר זַכַּאי. שְׁלִים הֲוָה בְּדָרוֹהִי. בְּדַחְלְתָא דַּייָ
הַלֵּיךְ נֹחַ׃
א' כתוב במקרא אֶת-הָאֱלֹהִים,
הִתְהַלֶּךְ-נֹחַ , תאגום אונקלוס בְּדַחְלְתָא דַּייָ הַלֵּיךְ נֹחַ ,
שבעברית ביראת הקב"ה הלך (התנהג) נח .
ב' תרגום אונקלוס בוחר ביראת ה' כתכונה
שמייצגת הקשר בין נח לבין הקב"ה. ביטוי דומה מופיע בתורה גם לגבי אברהם
אבינו.
ג' כתוב בספר בראשית פרשת ויראה:
[בראשית כב יב] וַיֹּאמֶר,
אַל-תִּשְׁלַח יָדְךָ אֶל-הַנַּעַר, וְאַל-תַּעַשׂ לוֹ, מְאוּמָה: כִּי
עַתָּה יָדַעְתִּי, כִּי-יְרֵא אֱלֹהִים אַתָּה, וְלֹא חָשַׂכְתָּ
אֶת-בִּנְךָ אֶת-יְחִידְךָ, מִמֶּנִּי.
[תרגום אונקלוס] וַאֲמַר. לָא
תּוֹשֵׁיט יְדָךְ בְּעוּלֵימָא. וְלָא תַּעֲבֵיד לֵיהּ מִדָּעַם. אֲרֵי כְעַן
יָדַעְנָא. אֲרֵי דָּחֲלָא דַּייָ אַתְּ. וְלָא מְנַעְתָּא. יָת בְּרָךְ
יָת יְחִידָךְ מִנִּי׃
כתוב במקרא כִּי-יְרֵא אֱלֹהִים
אַתָּה , תרגום אונקלוס אֲרֵי דָּחֲלָא דַּייָ אַתְּ , שבעברית כי
ירא הקב"ה אתה.
ד' כתוב גם בספר דברים פרשת עקב:
[דברים י יב] וְעַתָּה,
יִשְׂרָאֵל--מָה יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, שֹׁאֵל מֵעִמָּךְ: כִּי אִם-לְיִרְאָה
אֶת-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לָלֶכֶת בְּכָל-דְּרָכָיו, וּלְאַהֲבָה אֹתוֹ,
וְלַעֲבֹד אֶת-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בְּכָל-לְבָבְךָ וּבְכָל-נַפְשֶׁךָ.
בפסוק זה, רואים שהתורה מבקשת כִּי
אִם-לְיִרְאָה אֶת-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ וגם וּלְאַהֲבָה אֹתוֹ , שתי
הרגליים החזקות שעליהן התורה עומדת, או שתי הכנפיים החזקות שדרכם התורה מתרוממת.
אבל, לגבי נח ואברהם אבינו, התכונה
המייצגת אותם היא יראת שמיים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה