בס"ד
דברים חיים רחמים
א' כתוב בתורה, ספר וקרא [אמר כא כא]
"... את לחם אלהיו...".
בתרגום אונקלוס כתוב "... ית קרבן
אלהה...".
ז"א לחם במקרא הוא כול קרבן.
גם רש"י מפרש בתורה דומה: כול מאכל קרוי לחם.
ב' כתוב בתורה, ספר וקרא [אמר כב כח]
"ושור או שה אותו ואת בנו ...".
בתרגום אונקלוס כתוב "ותוראת או
שיאת לה ולבנה ..."
ז"א, לפי תרגום אונקלוס, יש להבין
את הפסוק שבמקרא לא ושור או שה אלה ותוראת או שיאת, אלה הנקבות,
הפרה והשה הנקבה (כבשה או עזה). דבר דומה, לא אותו ואת בנו שבמקרא, אלא לה
ולבנה.
גם רש"י כותב: שאסור לשחוט האם
והבן או הבת, ומותר לשחוט האב והבן.
חז"ל אומרים: היה צריך לומר 'אותה
ואת בנה' שדין זה רק באם ובנה כדעת רבנן בחולין (עח).
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה