בס"ד
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ
מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לַעֲסוֹק
בְּדִבְרֵי תוֹרָה .
וְהַעֲרֵב נָא, ה' אֱלֹהֵינוּ,
אֶת דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל,
וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי
צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, כֻּלָּנוּ
יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל .
דברים חיים רחמים
כתוב בספר בראשית, פרשת
חיי שרה:
[בראשית כג יד] וַיַּעַן עֶפְרוֹן אֶת-אַבְרָהָם, לֵאמֹר
לוֹ.
[תרגום אונקלוס] וַאֲתֵיב
עֶפְרוֹן יָת אַבְרָהָם, לְמֵימַר לֵיהּ.
[תרגום יונתן] וְאָתִיב עֶפְרוֹן יַת
אַבְרָהָם לְמֵימַר לֵיהּ:
א'
תרגומים
דומים למקרא.
ב'
במקרא
כתוב וַיַּעַן תרגומים כותבים וַאֲתֵיב שבעברית והשיב.
יכול להיות שהתרגומים
מדגישים שהיה משא ומתן, תן וקח, ולא שיחה רגילה, שיחת נימוסין.
יכול להיות שהרמז הוא,
עפרון לא התכוון בכלל לתת את השדה לאברהם במתנה, אלא היה 'תרגיל' מסחרי מנומס לבקש
מחיר כמה שיותר גבוה. יכול להיות שערך השדה היה נמוך במיוחד. אם עפרון היה אומר את
המחיר מיד, יוכל להיות שהיה אמור להיות מחיר נמוך מאד. כך, על ידי התרגיל שלו,
עפרון בדק באיזה מידה אברהם מעוניין לקבל את השדה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה