יום ראשון, 6 ביולי 2014

שמי שם עד עולם

בס"ד

דברים חיים רחמים

כתוב בספר מלכים א' פרק ט':
[ט ג] ... הקדשתי את הבית הזה אשר בנתה לשום שמי שם עד עולם והיו עיני ולבי שם כל הימים:
א' מלבים מסביר את הפסוק הזה: "וזה בשני הזמנים שבעת שיעמד המקדש ויהיו ישראל ראויים יהיו שם עיניו ולבו, וגם
בעת שיוחרב יקרא שם ה' עליו וכולם יחזיקו את המקום למקדש לשם ה', ... אבל שמי אשים שם עד עולם שזה לא
יופסק בשום פעם אף בחורבנו."
ב' אפשר אולי להגיד שנבואת שלמה המלך התגשמה. גם בזמן חורבן בית המקדש השני, הוקם שם, במקום בית
המקדש, מסגד מוסלמי. גם במסגד המוסלמי קוראים שם ה' ומחזיקים המקום כמקדש לשם ה'. כפי שמלבים
כותב, "וגם בעת שיוחרב יקרא שם ה' עליו וכולם יחזיקו את המקום למקדש לשם ה' ".
ג' אבל עכשיו, בימינו אלה, עם ישראל חזרו לארצם, בונים ומפתחים אותה ואת בירתה ירושלים מחדש. וגם מבקשים
את מקום בית המקדש בחזרה מאלה שקיבלו אותו בהשאלה לשמור עליו עד שעם ישראל יחזור לארצו. 
ד' יכול להיות פתרון אפשרי וראוי שימוש משותף של הר הבית כמקום קדוש לעם ישראל בימינו כאז, וגם למוסלמים
שהחזיקו בו בהשאלה לשמור עליו ולקדש שם ה', בזמן שעם ישראל היה בגלות ולא היה יכול לעשות זאת בעצמו.
ה' עם ביאת המשיח, במהרה בימינו, הוא יחליט מה לעשות שם בהר הבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה