בס"ד
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ
מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לַעֲסוֹק
בְּדִבְרֵי תוֹרָה .
וְהַעֲרֵב נָא, ה' אֱלֹהֵינוּ,
אֶת דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל,
וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי
צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, כֻּלָּנוּ
יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל .
דברים חיים רחמים
כתוב
בספר שמות, פרשת תצווה:
[שמות כח ל] וְנָתַתָּ אֶל-חֹשֶׁן
הַמִּשְׁפָּט, אֶת-הָאוּרִים וְאֶת-הַתֻּמִּים, וְהָיוּ עַל-לֵב אַהֲרֹן, בְּבֹאוֹ
לִפְנֵי יְהוָה; וְנָשָׂא אַהֲרֹן אֶת-מִשְׁפַּט בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל עַל-לִבּוֹ,
לִפְנֵי יְהוָה--תָּמִיד.
[תרגום אונקלוס] וְתִתֵּין בְּחֹשֶׁן
דִּינָא, יָת אוּרַיָּא וְיָת תֻּמַּיָּא, וִיהוֹן עַל לִבָּא דְּאַהֲרוֹן,
בְּמֵיעֲלֵיהּ לִקְדָם יְיָ; וְיִטּוֹל אַהֲרוֹן יָת דִּין בְּנֵי יִשְׂרָאֵל עַל
לִבֵּיהּ, קֳדָם יְיָ--תְּדִירָא.
[תרגום יונתן] וְתִתֵּן בְּחֹשֶׁן
דִּינָא יַת אוּרַיָא דִּמְנַהֲרִין מִלֵּיהוֹן וּמְפַרְסְמִין טְמִירָן דְּבֵית
יִשְרָאֵל וְיַת תּוּמַיָא דְמַשְׁלִימִין בְּעוֹבָדֵיהוֹן לְכַהֲנָא רַבָּא
דְתָבַע אוּלְפַן מִן קֳדָם יְיָ בְּהוֹן דִּבְהוֹן חָקִיק וּמְפָרַשׁ שְׁמָא
רַבָּא וְקַדִּישָׁא דְבֵיהּ אִתְבַּרְיַין תְּלַת מְאָה וְעִישַרְתֵּי
עַלְמַיָא וְחָקִיק וּמְפָרֵשׁ בְּאֶבֶן שְׁתִיָה דְבָהּ חָתַם מָארֵי עַלְמָא
פּוּם תְּהוֹמָא רַבָּא מִן שֵׁירוּיָיא וְכָל מַאן דְּמַדְכַּר הַהוּא שְׁמָא
קַדִּישָׁא בְּשַׁעַת אֲנִיקֵי מִשְׁתְּזֵיב וּטְמִירַן מְגַלְיַין וִיהוֹן עַל
לִבָּא דְאַהֲרן בִּזְמַן מֵיעֲלֵיהּ קֳדָם יְיָ וְיִטוֹל אַהֲרן יַת דִּין בְּנֵי
יִשְרָאֵל עַל לִבֵּיהּ קֳדָם יְיָ תְּדִירָא:
א' תרגום יונתן בעברית ([שרת"י
במדינות – שמות דף 345]):
"ונתת
בהחושן המשפט
את
האורים,
הנקראים
כן
על
שמאירים
דבריהם
ומפרסמים
נסתרות
של
בית
ישראל
ואת התומים,
על
שמשלימים
במעשיהם
להכהן
הגדול
שדרש
תורה
מלפני
ה׳
בהם
ועל
ידם,
שבהם
הקוק ומפורש
שמו
הגדול
והקדוש
שבו
נבראו
שלש מאות ועשר עולמות, וחקוק
ומפורש
באבן
שתיה שבה
חתם
רבון
העולם
פי
תהום
הגדול
מתחלה.
וכל
מי
שמזכיר
השם
הקדוש
ההוא
בעת
צרה, ניצול, ונסתרות מתגלות (לו), והיו על לב אהרן בעת בואו לפני ה׳, ונשא אהרן את משפט בני
ישראל על לבו לפני ה' תמיד."
-
תרגום יונתן מוסיף תְּלַת מְאָה
וְעִישַרְתֵּי עַלְמַיָא שבעברית שלש מאות ועשר עולמות.
חלק זה של הפסוק מופיע גם במשנה עוקצין
ג יב:
[משנה עוקצין ג יב] אמר רבי יהושע בן
לוי, עתיד הקדוש ברוך הוא להנחיל לכל צדיק וצדיק שלש מאות ועשרה עולמות,
שנאמר (משלי ח) "להנחיל אוהבי יש ואוצרתיהם אמלא".
מצאתי רמז לפי גימטרייה 310=שי=יש!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה