אגרת הרמב"ן 5
אגרת הרמב"ן
בְּכָל
דְּבָרֶיךָ וּמַעֲשֶֹיךָ וּמַחְשְׁבוֹתֶיךָ, וּבְכָל עֵת – חֲשׁוֹב בְּלִבְּךָ
כְּאִלּוּ אַתָּה עוֹמֵד לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, וּשְׁכִינָתוֹ
עָלֶיךָ, כִּי כְּבוֹדוֹ מָלֵא הָעוֹלָם.
וּדְבָרֶיךָ יִהְיוּ בְּאֵימָה
וּבְיִרְאָה, כְּעֶבֶד לִפְנֵי רַבּוֹ.
וְתִתְבַּיֵּשׁ מִכָּל
אָדָם. וְאִם יִקְרָאֲךָ אִישׁ – אַל תַּעֲנֵהוּ בְּקוֹל רָם, רַק בְּנַחַת
כְּעוֹמֵד לִפְנֵי רַבּוֹ.
-
בְּכָל
דְּבָרֶיךָ וּמַעֲשֶֹיךָ וּמַחְשְׁבוֹתֶיךָ, וּבְכָל עֵת – חֲשׁוֹב בְּלִבְּךָ
כְּאִלּוּ אַתָּה עוֹמֵד לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, וּשְׁכִינָתוֹ
עָלֶיךָ, כִּי כְּבוֹדוֹ מָלֵא הָעוֹלָם. - לעניות דעתי, זה יראת שמיים! וּבְכָל עֵת! ובכול מקום! ובכול מצב! ובכול דבר!
-
וְתִתְבַּיֵּשׁ מִכָּל אָדָם. וְאִם יִקְרָאֲךָ אִישׁ – אַל
תַּעֲנֵהוּ בְּקוֹל רָם, רַק בְּנַחַת כְּעוֹמֵד לִפְנֵי רַבּוֹ. - זה
נכון מאד! אני יודע זה על עצמי: במעמד כזה, אני חושב ובוחר כול מילה שיוצאת לי מן
הפה. וכך צריך להיות: לכול מילה יש משמעות, יש קיום משלה לפני הקב"ה. יכול
להיות שכול מילה מביאה לנו זכויות, וסנגורים בדין לפני הקב"ה בעולם הבא!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה