מבט
אל פרשת משפטים
כתוב
בפרשה:
[שמות
כא ג] אִם בְּגַפּוֹ יָבֹא בְּגַפּוֹ יֵצֵא אִם בַּעַל אִשָּׁה הוּא וְיָצְאָה
אִשְׁתּוֹ עִמּוֹ.
רש"י
מפרש:
וְיָצְאָה
אִשְׁתּוֹ עִמּוֹ – וְכִי מִי הִכְנִיסָהּ שֶׁתֵּצֵא? אֶלָּא מַגִּיד הַכָּתוּב
שֶׁהַקּוֹנֶה עֶבֶד עִבְרִי חַיָּב בִּמְזוֹנוֹת אִשְׁתּוֹ וּבָנָיו (קידושין כ' ע"א, כ"ב ע"א).
לעניות
דעתי, זאת אחת מן הדוגמאות, דוגמה נפלאה, של צדק סוציאלי, בעם ישראל : "כול
ישראל ערבים זה לזה!". רק לזכור, שזה היה לפי כארבעת אלפים שנים! לעניות דעתי, אין תירוץ יותר טוב שהתורה היא
אלוקית, אם בכלל היה צורך בעוד תירוץ כזה!
רק
לחשוב, לעניות דעתי, שבימינו, אם גבר נכנס לכלא, חו"ח, המשפחה שלו, האישה,
הילדים, נשארים ללא שום תמיכה! התורה מבקשת מהאדונים שח העבד העברי לדאוג לכלכלה
של גם משפחתו של העבד!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה