מבט
אל פרשת ויקרא
אתחיל
בסיפור אישי: הייתי בחתונה, ובטעות הפלתי בקבוק מלא בירה, על המכנסיים של השכן שלי
בשולחן. המעשה היה בטעות גמורה, ומחוץ לכול ספק, אבל כתם נשאר על המכנסיים שלו.
אני מתנצל לפניו, ומבקש ממנו סליחה ומחילה!
שמעתי
שיעור על מסכת מכות. הרב הגאון משה ליכטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון, הסביר שלעבירה
בשגגה יש שתי היבטים: אחד הוא המרד נגד מלך המלכים הקב"ה, בזה שלא מקיימים את
הציווי שלו, ואחד הוא 'הכתם', החסר, הפגם, על הנשמה של הטועה, בגלל אי קיום
המצווה.
עכשיו
מגיעים לפרשת ויקרא. בפרשה כתוב על הקורבנות בבית המקדש, בפרטיהם. כול הפרשה מדברת
רק על קורבנות, בפרטי פרטים. לעניות דעתי, אפשר לשאול, למה פרשה שלמה של התורה
מדברת על קורבנות, כאשר זה נושא לכוהנים בעיקרו? היה אפשר להכניס את כול הפרשה
ב-"תורת הכוהנים", עם כול פרטיה.
לעניות
דעתי, יכול להיות תירוץ מעניין: לעניות דעתי, הקורבן בא לנקות, לטהר, את
ה-"כתם" שעל הנשמה בגלל העבירה בשגגה! הקורבן הוא "התשובה"
לעבירה! לכן, פרשת ויקרא מרמזת לנו כמה חשובה התשובה אחרי העבירה, בשגגה, וקל
וחומר בזדון, כמה חשוב לטהר את הנשמה! בימינו אלה, לצערנו הרב, בית המקדש חרב, אין
קורבנות. לכן, התשובה היא כמה וכמה יותר חשובה, הכרחית, ומועילה!
בברכת
בנית בית המקדש במהרה בימינו אלה! הרבה בריאות ורק בשורות טובות!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה