יום רביעי, 6 באפריל 2016

כִּי הַיּוֹם, יְהוָה נִרְאָה אֲלֵיכֶם

בס"ד
דברים חיים רחמים
כתוב בספר ויקרא פרשת שמיני:
[ויקרא ט ד] וְשׁוֹר וָאַיִל לִשְׁלָמִים, לִזְבֹּחַ לִפְנֵי יְהוָה, וּמִנְחָה, בְּלוּלָה בַשָּׁמֶן:  כִּי הַיּוֹם, יְהוָה נִרְאָה אֲלֵיכֶם.
[תרגום אונקלוס]  וְתוֹר וּדְכַר לְנִכְסַת קֻדְשַׁיָּא, לְדַבָּחָא קֳדָם יְיָ, וּמִנְחָתָא, דְּפִילָא בִּמְשַׁח:  אֲרֵי יוֹמָא דֵּין, יְקָרָא דַּייָ מִתְגְּלֵי לְכוֹן
[תרגום יונתן] וְתוֹר וְאִימְרָא לְנִכְסַת קוּדְשָׁא לְדַבְּחָא קֳדָם יְיָ מִן בִּגְלַל דְיִתְרְעִי בְּכוֹן וּמִנְחָתָא פְּתִיכָא בִּמְשַׁח זֵיתָא אֲרוּם יוֹמָא דֵין אִיקַר שְׁכִינְתָּא דַיְיָ מִתְגְלֵי לְכוֹן
א' תרגום יונתן לעברית עכשווית, לעניות דעתי:
ושור ואיל לשחיטה הקדושה, לזבח לפני הקב"ה, שיהי להקב"ה רצון ונחת מכם, ומנחה מעורבת בשמן הזית, כאשר היום הזה כבוד שכינת הקב"ה מתגלה לכם.
ב' כתוב במקרא כִּי הַיּוֹם, יְהוָה נִרְאָה אֲלֵיכֶם . אבל, הכתוב הוא משל, מפני שאין אפשרות שאנשים יראו את הקב"ה.

ג' לכן, יונתן מפרש את המשל כאשר היום הזה כבוד שכינת הקב"ה מתגלה לכם. המשל הוא לרוחניות, לכבוד הקב"ה , למחשבה שהקב"ה נמצא עמנו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה