מבט
אל פרשת בלק
א'
בלעם הוזמן פעמיים על ידי בלק, ורק בהזמנה השנייה הגיע. למה?
[במדבק
כב ה] וַיִּשְׁלַח מַלְאָכִים אֶל בִּלְעָם בֶּן בְּעוֹר פְּתוֹרָה אֲשֶׁר עַל
הַנָּהָר אֶרֶץ בְּנֵי עַמּוֹ לִקְרֹא לוֹ לֵאמֹר הִנֵּה עַם יָצָא מִמִּצְרַיִם
הִנֵּה כִסָּה אֶת עֵין הָאָרֶץ וְהוּא יֹשֵׁב מִמֻּלִי.
[במדבר
כב טו] וַיֹּסֶף עוֹד בָּלָק שְׁלֹחַ שָׂרִים רַבִּים וְנִכְבָּדִים מֵאֵלֶּה.
לעניות
דעתי, יכול להיות פירוש הבא:
הקב"ה
מנסה את אומות העולם, כמה הם שונאים את בני ישראל, כמה הם מוכנים להתמיד בשנאתם.
אבל כמה שנאתם גדולה יותר אל בני ישראל, אל אלוקי ישראל, כך החיבה, האהבה של
הקב"ה לעם ישראל גדולה יותר. בלעם הולך לקלל את בני ישראל, אבל הקב"ה
מכריח אותו לברך את בני ישראל.
דבר
דומה קורה גם בימינו אלה! כמה שהשנאה של אומות העולם גדולה יותר כלפי עם ישראל, כך
הקב"ה מברך אותו יותר, עם ישראל מרבה ופורה יותר, פורח ומצליח יותר! אמן!
ב'
כתוב בהפטרה לפרשת בלק:
[מיכה
ה ו-ז] וְהָיָה שְׁאֵרִית יַעֲקֹב בְּקֶרֶב עַמִּים רַבִּים כְּטַל מֵאֵת יְהוָה
כִּרְבִיבִים עֲלֵי עֵשֶׂב אֲשֶׁר לֹא יְקַוֶּה לְאִישׁ וְלֹא יְיַחֵל לִבְנֵי
אָדָם. וְהָיָה שְׁאֵרִית יַעֲקֹב
בַּגּוֹיִם בְּקֶרֶב עַמִּים רַבִּים כְּאַרְיֵה בְּבַהֲמוֹת יַעַר כִּכְפִיר
בְּעֶדְרֵי צֹאן אֲשֶׁר אִם עָבַר וְרָמַס וְטָרַף וְאֵין מַצִּיל.
לעניות
דעתי, תיאור יפה ומדויק של מצבם של יהודים בין הגויים, בקרב עמים רבים: היהודים
הביאו ברכה וסגסוג לעמים כאשר חיו בקרבם. למשל ספרד שבה היה "תור הזהב" של
כול ספרד, לפני ואחרי גירוש היהודים!
ג' כתוב בפרשה:
[במדבר
כג כד] הֶן עָם כְּלָבִיא יָקוּם וְכַאֲרִי יִתְנַשָּׂא לֹא יִשְׁכַּב עַד יֹאכַל
טֶרֶף וְדַם חֲלָלִים יִשְׁתֶּה.
כמו
אז, גם בימינו אלה! אמן!
עוד
דבר: מעניין שמילים אלה, "הנבואה" הזאת נאמרת על ידי בלעם הארמי, הרי
הוא לבן הארמי, שונאי ישראל.
שאלה:
יכול להיות שהנבואה הזאת על ידי גוי מבשרת ימי המשיח? הרי ידוע לפי חכמינו
ע"ה, שבימי המשיח הגויים ישבחו את בני ישראל, ויעבדו אותם ואת הקב"ה,
ויביאו מנחות לבית המקדש.
יכול
אולי להיות שהאירועים בארץ ישראל, במזרח התיכון בכלל, בימינו אלה, מבשרים ימות
המשיח, כאשר יהיה שלום, ואומות העולם יעשו מחרשה מחרב, לפי הנביא ישעיהו ע"ה?
אמן,
במהרה, בימינו אלה!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה