בס"ד
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ
מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לַעֲסוֹק
בְּדִבְרֵי תוֹרָה .
וְהַעֲרֵב נָא, ה' אֱלֹהֵינוּ, אֶת
דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, וְנִהְיֶה
אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ,
וְצֶאֱצָאֵי
צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל,
כֻּלָּנוּ יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ.
בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל .
דברים
חיים רחמים
כתוב בספר בראשית, פרשת בראשית:
[בראשית ב כ] וַיִּקְרָא
הָאָדָם שֵׁמוֹת, לְכָל-הַבְּהֵמָה וּלְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּלְכֹל, חַיַּת
הַשָּׂדֶה; וּלְאָדָם, לֹא-מָצָא עֵזֶר כְּנֶגְדּוֹ.
[תרגום אונקלוס] וקרא אדם שמהן, לכל בעירא ולעופא דשמיא, ולכול, חית ברא;
ולאדם, לא אשכח סמך כקבליה.
[תרגום יונתן] וּקְרָא
אָדָם שְׁמָהָן לְכָל בְּעִירָא וּלְכָל עוֹפָא דִשְמַיָא וּלְכָל חֵיוַת בְּרָא
וּלְאָדָם לָא אַשְׁכַּח עַד הַשְׁתָּא סְמִיךְ כְּקִבְלֵיהּ:
א' תרגום אונקלוס דומה למקרא.
ב' תרגום יונתן מוסיף עַד הַשְׁתָּא שבעברית
עד עכשיו. אפשר לשאול, מה הרמז בזה? ואולי על ידי זה, גם מה הרמז במקרא.
-
יכול להיות שהמצב
הולך להשתנות, עד עכשיו לא מצא עזר כנגדו, אבל בהמשך כן ימצא.
-
יכול להיות שהרמז הוא
בכלל אל הגבר, שאפילו אם לא מצא עד עכשיו, כן ימשיך, וישתדל, ויחפש, עד שימצא. ובטוח
שבעזרת הקב"ה, המצב ישתנה לטובה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה