יום רביעי, 21 בדצמבר 2016

וַיְצַו יְהוָה אֱלֹהִים, עַל-הָאָדָם לֵאמֹר

בס"ד

בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ  לַעֲסוֹק בְּדִבְרֵי תוֹרָה .
וְהַעֲרֵב נָא, ה' אֱלֹהֵינוּ, אֶת דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ,  
וְצֶאֱצָאֵי צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, כֻּלָּנוּ יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ.
בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל .


דברים חיים רחמים

כתוב בספר בראשית, פרשת בראשית:
[בראשית ב טז] וַיְצַו יְהוָה אֱלֹהִים, עַל-הָאָדָם לֵאמֹר:  מִכֹּל עֵץ-הַגָּן, אָכֹל תֹּאכֵל
[תרגום אונקלוס] ופקיד ה' אלוהים, על אדם למימר:  מכול אילן גינתא, מיכל תיכול
[תרגום יונתן] וּפַקֵיד יְיָ אֱלהִים עַל אָדָם לְמֵימָר מִכּל אִילַן גִינוּנִיתָא מֵיכַל תֵּיכוּל
א' לעניות דעתי, התרגומים דומים למקרא, אפילו מילה במילה.
ב' אפשר לשאול, למה כתוב אָכֹל תֹּאכֵל , ז"א, פעמיים אָכֹל תֹּאכֵל ?
-          לפי הפשט, לאכול עכשיו וגם לאכול בעתיד. יכול להיות לאכול עכשיו בעולם הזה, וגם לאכול בעתיד בעולם הבא. יכול להיות גם לאכול עכשיו בעולם הזה, וגם לאכול בעתיד בתחיית המתים. בשני המקרים, יש אולי רמז לחיים עתידיים, אולי גם בעולם הבא וגם בתחיית המתים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה