בס"ד
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ
מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לַעֲסוֹק
בְּדִבְרֵי תוֹרָה .
וְהַעֲרֵב נָא, ה' אֱלֹהֵינוּ,
אֶת דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל,
וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי
צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, כֻּלָּנוּ
יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל .
דברים חיים רחמים
כתוב בספר במדבר, פרשת במדבר:
[במדבר ב ז] מַטֵּה זְבוּלֻן וְנָשִׂיא
לִבְנֵי זְבוּלֻן אֱלִיאָב בֶּן חֵלֹן.
[תרגום אונקלוס] שִׁבְטָא
דִּזְבוּלוּן וְרַבָּא לִבְנֵי זְבוּלוּן אֱלִיאָב בַּר חֵלוֹן׃
[תרגום יונתן] שִׁבְטָא
דִזְבוּלוּן וְרַבָּא דַהֲוָה מְמַנֵי עַל חֵילְוַת שִׁבְטָא דִבְנֵי זְבוּלֻן
אֱלִיאָב בַּר חֵילוֹן:
א' תרגומים
דומים למקרא.
-
גם
כאן, נשיא השבט מקבל סמכותו כמינוי של משה רבינו ע"ה, ולא כתוצאה של בחירה על
ידי בני השבט.
יכול להיות שיש בזה לקח גם
בימינו אלה: המועמדים לכנסת מדינת ישראל של המפלגות החרדיות הם נקבעים, ממונים, על
ידי מועצת חכמים, גדולי התורה. האם השיטה הזאת אידיאלית? כנראה שלא, מפני שראינו
מאוחר יותר את חטא המרגלים, שהיו נשיאי השבטים, הממונים על ידי משה רבינו
ע"ה. כנראה ששום שיטה שמגיעה להיות מיושמת על ידי בני אדם היא לא אידיאלית,
כפי שבני האדם הם לא אידיאלים. אבל, יכולה להיות, אולי, הטובה ביותר, או הרע
במיעוטו, תלוי אם אנו רואים את החצי הבקבוק המלא, או החצי הבקבוק הריק.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה