בס"ד
דברים חיים רחמים
{י} וְעַתָּ֗ה לֹא־תָס֥וּר
חֶ֛רֶב מִבֵּיתְךָ֖ עַד־עוֹלָ֑ם עֵ֚קֶב כִּ֣י בְזִתָ֔נִי וַתִּקַּ֗ח אֶת־אֵ֙שֶׁת֙ אוּרִיָּ֣ה
הַחִתִּ֔י לִהְי֥וֹת לְךָ֖ לְאִשָּֽׁה׃
השאלה היא מה המובן של ״עד עולם״. יכול להיות שבגלל זה לא בא המשיח?
שאלתי רב גדול והוא אמר הסבר לפי הפשט שלא כול הבנים של דוד ייפגעו על
ידי חרב אלא רק חלק מהם, כמו שהיה עם ארבעת הבנים אבל לא עם הבנים האחרים, שלמה ואחרים.
לא הצלחתי למצוא הסבר לפי רמז, דרש, או סוד.
יש אולי עוד שאלה: למה פגיעה עתידית בבית דוד היא עונש לדוד עצמו, כאשר
הפגיעה יכולה להיות בזמן שדוד כבר מזמן לא חי יותר. יותר מזה, חז"ל אומרים שהעברת הזכות או העונש של האבות על הבנים תלויה בעצם התנהגות הבנים: אם הם הולכים בעצמם בדרך הש"י, הכול הופך לזכותם, אם הם לא שומרים דרכי הש"י, הכול הופך לעונש.
דרך אגב, ראיתי שגם במלבי״ם הוא שואל שאלות ולא נותן תשובות לשאלות אלה,
ז"א שעצם השאלה היא החידוש.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה