בס"ד
דברים חיים רחמים
כתוב בספר שמואל ב', פרק כ"ב, פסוק א'":וידבר דוד לש"י
את דברי השירה הזאת ביום הציל הש"י אותו מכף כל איביו ומכף
שאול:".
א. "וידבר דוד לש"י" ,
אפשר אולי להגיד שדיבור דוד הוא ישירות לש"י, ללא אמצעי וללא מתווך. דיבורו
הוא התפילתו לש"י. לכן, גם התפילות שלנו הן ישירות לש"י, ללא אמצעי וללא
מתווך. עוד יותר, בהמשך לאותה המחשבה, עלינו להתפלל כמו שהינו מדברים ישירות
לש"י, פנים מול פנים. התפילה היא לא דבר פורמאלי, תכסי, או לצאת מתוך חוב,
אלא קשר ישיר, בלתי אמצעי, וללא מתווך בין אדם לבוראו. עוד יותר, התפילה היא
ההזדמנות שלנו לדבר ישירות לש"י, ואין עלינו להחמיץ הזדמנות זאת.
ב.
"דברי השירה הזאת" , אפשר אולי ללמוד שכאשר מדברים אל
הש"י, כדי להודות לו, או לבקש ממנו בריאות או פרנסה, עלינו לדבר בשירה. דבר
זה מסביר קיום סידורי התפילה. לא כול אחד מסוגל לדבר אל הש"י בשירה. לכן,
נעשו חיבורים מיוחדים שהם סידורי התפילה.
ג. " מכף כל איביו ", אפשר
אלי לשאול ומה עם אשתו מיכל שדוד איבד אותה, וארבעת ילידיו שאיבד אותם, וכול
הרדיפות, והסבל, והחללים בישראל?
עוד דבר, דוד הייה נבחר הש"י. אפשר אולי
לשאול למה הש"י אישר ואפשר כול הסבל הזה? רק כדי לפעול בדרך הטבע?
כנראה שאלה שאלות על דרכי הפעולה של הש"י,
שאלות שאין להן תשובה. כתוב בספר ישעיהו, פרק נ"ה, פסוק ח' "כי לא
מחשבותי מחשבותיכם ולא דבריכם דברי נאם הש"י" .
עלינו לדעת זאת ולהכיר בהגבלותינו.
ד. כול אחד יכול לדבר לש"י אבל הש"י
מדבר רק עם נבחרים שבישראל, שהם הנביאים. המשל הוא למלך על עם, המלך מבין את כול
השפות שהעם מדבר, אבל המלך צריך מתורגמן שיתרגם ויסביר מילותיו לעם. המתרגמים הם
הנביאים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה