בס"ד
דברים חיים רחמים
דף לילי 2
שאלה: לפי התיאוריות המדעיות העכשוויות, תחילת
העולם לפני מיליוני שנה. איך אפשר לפטור את סתירה לכאורה עם התורה שקובעת שאנו
היום בשנה תשע"ד, ז"א בערך ששת אלפים שנה?
תשובה:
א. הסתירה לכאורה
שהוצגה מקבלת פתרון פשוט ויפה אם אנו נזכרים שמספר השנים ביהדות נמנה החל מיום
השישי של בריאת העולם, ז"א מיום בריאת האדם ואשתו חווה (תורה שבעל פה). ולא
מהיום הראשון של בריאת העולם. לכן, יש חמישה ימים שהיה רק השם בעולם ללא האדם.
בנוסף לזה, השמש והירח, להבדיל בין היום ובין הלילה, נבראו רק ביום הרבעי לבריאת
העולם.
ב.
תקופה זאת של
חמישה ימים של בריאת העולם לא נמנה בתוך השנים שאנו סופרים.
ג.
דוד המלך כותב
"כִּי אֶלֶף שָׁנִים בְּעֵינֶיךָ כְּיוֹם אֶתְמוֹל כִּי יַעֲבֹר
וְאַשְׁמוּרָה בַלָּיְלָה." (תהילים צ ד). לכן, כל יום שהיה אך ורק הש"י בעולם
יכול להיות כול מספר של שנים לפי ההבנה האנושים, אפילו מיליוני שנים.
ד. ז"א
המפתח בהבנת הסתירה שבשאלה הוא שספירת השנים ליהודים מתחילה עם בריאת האדם ולא עם
בריאת העולם כפי שבטעות הרבה אנשים שלא מכירים את היהדות חושבים. לפי התורה, לא
נאמר אף תקופה של זמן או מספר השנים מבריאת העולם!
ה.
לכן, מספר
השנים של אפילו מיליוני השנים הנקבע על ידי המדע העכשווי הוא בהחלט יכול להיות
נכון ולא סותר את התורה! התורה לא קובעת שום מספר של שנים מתחילת בריאת העולם.
ו. הארה א': העולם
נברא על ידי הש"י. לכן, כול פעולה של לימוד העולם על ידי מדעי הטבע כמו פיזיקה, כימיה,
ביולוגיה רק מגלה את גדולתו וחוכמתו של הש"י ומפארת אותו (ראה גם הרמב"ם,
"מורא נבוכים", מאמר הפתיחה).
ז.
הארה ב': לכן,
באופן טבעי לא יכולה להיות סתירה בין מדעי הטבע לבין התורה.
ח.
הארה ג': כול
סתירה שלכאורה קיימת בין מדעי הטבע לבין התורה, מקורה בטעויות במדעי הטבע
(תיאוריות לא נכונות או חלקיות בלבד או גם זה וגם זה ביחד) או בחוסר הבנה וידע של מפרשים בתורה ו\או במדעי
הטבע.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה