בס"ד
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ
מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לַעֲסוֹק
בְּדִבְרֵי תוֹרָה .
וְהַעֲרֵב נָא, ה' אֱלֹהֵינוּ, אֶת
דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, וְנִהְיֶה
אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ,
וְצֶאֱצָאֵי
צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל,
כֻּלָּנוּ יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ.
בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל .
כתוב
בספר במדבר, פרשת חוקת:
[במדבר יט יב] הוּא יִתְחַטָּא-בוֹ בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי,
וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי--יִטְהָר; וְאִם-לֹא יִתְחַטָּא בַּיּוֹם
הַשְּׁלִישִׁי, וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי--לֹא יִטְהָר.
[תרגום
אונקלוס] הוּא יַדֵּי עֲלוֹהִי בְּיוֹמָא תְּלִיתָאָה, וּבְיוֹמָא
שְׁבִיעָאָה--יִדְכֵּי; וְאִם לָא יַדֵּי עֲלוֹהִי בְּיוֹמָא תְּלִיתָאָה,
וּבְיוֹמָא שְׁבִיעָאָה--לָא יִדְכֵּי.
[תרגום
יונתן] הוּא יַדֵי עֲלוֹי מֵי קִטְמָא הַהוּא בְּיוֹמָא תְלִיתָאָה
וּבְיוֹמָא שְׁבִיעָאָה יִדְכֵּי וְאִין לָא יַדֵי עֲלוֹי בְּיוֹמָא
תְלִיתָאָה יְעַכֵּב עֲלוֹי וּבְיוֹמָא שְׁבִיעָאָה לָא יִדְכֵּי:
א'
תהליך הטיהור כולל שני שלבים: ביום השלישי יִתְחַטָּא
, וביום השביעי יִטְהָר . ושני השלבים נדרשים, אם חסר אחד מהם, התהליך
פסול. ויש לשמור גם על הסדר וגם על הזמנים.
ב'
מה יכול להיות הטעם?
יכול
להיות דרך לשמור על הקרנטינה של שבעה ימים.
ידוע
שמצוות הפרה האדומה, אפילו שלמה המלך לא מצא טעמה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה