בס"ד
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ
מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לַעֲסוֹק
בְּדִבְרֵי תוֹרָה .
וְהַעֲרֵב נָא, ה' אֱלֹהֵינוּ, אֶת
דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, וְנִהְיֶה
אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי
צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, כֻּלָּנוּ
יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל .
דברים חיים רחמים
כתוב בספר בראשית, פרשת נח:
[בראשית יא ל] וַתְּהִי שָׂרַי, עֲקָרָה:
אֵין לָהּ, וָלָד.
[תרגום אונקלוס] והות שריי, עקרא: לית לה,
ולד.
[תרגום יונתן] וַהֲוַת שָרַי עַקְרָא לֵית לָהּ
וָלָד:
א' לעניות דעתי, תרגומים דומים למקרא.
ב' אפשר אולי לשאול, למה יש כפל ביטויים, גם וַתְּהִי
שָׂרַי, עֲקָרָה וגם אֵין לָהּ, וָלָד ?
יכול להיות, כדי להראות שגם ברגע של כתוב, וגם קודם
ובכלל אין לה ילדים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה