בס"ד
בָּרוּךְ אַתָּה ה'
אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ
לַעֲסוֹק בְּדִבְרֵי תוֹרָה .
וְהַעֲרֵב נָא, ה'
אֱלֹהֵינוּ, אֶת דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִי כָל עַמְּךָ בֵּית
יִשְׂרָאֵל, וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי כָל עַמְּךָ
בֵּית יִשְׂרָאֵל, כֻּלָּנוּ יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ.
בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה
לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל .
דברים חיים רחמים
כתוב בספר בראשית, פרשת נח:
[בראשית ז ב] מִכֹּל הַבְּהֵמָה הַטְּהוֹרָה, תִּקַּח-לְךָ
שִׁבְעָה שִׁבְעָה--אִישׁ וְאִשְׁתּוֹ; וּמִן-הַבְּהֵמָה אֲשֶׁר לֹא טְהֹרָה
הִוא, שְׁנַיִם--אִישׁ וְאִשְׁתּוֹ.
[תרגום אונקלוס] מכול בעירא דכיא, תיסב לך שבעא שבעא--דכר
ונוקבא; ומן בעירא דלייתהא דכיא, תרין--דכר ונוקבא.
[תרגום יונתן] מִכָּל בְּעִירָא דַכְיָא תִּסַב לָךְ שׁוּבְעָא
שׁוּבְעָא דְכַר וְנוּקְבָא וּמִן בְּעִירָא דְלֵיתֵיהּ דַכְיָא תְּרֵין דְכַר
וְנוּקְבָא:
א' לעניות
דעתי, תרגומים דומים למקרא.
ב' כתוב
במקרא מִכֹּל הַבְּהֵמָה הַטְּהוֹרָה, תִּקַּח-לְךָ שִׁבְעָה שִׁבְעָה--אִישׁ
וְאִשְׁתּוֹ .
-
חלק מן שבעת הזוגות היה בשביל קרבנות. אבל, בקרבנות מביאים
בעיקר זכרים, פרים.
למה צריך אִישׁ וְאִשְׁתּוֹ ? יכול להיות שיש גם כאן
רמז של 'צער בעלי חיים'.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה