בס"ד
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ
מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לַעֲסוֹק
בְּדִבְרֵי תוֹרָה .
וְהַעֲרֵב נָא, ה' אֱלֹהֵינוּ, אֶת
דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, וְנִהְיֶה
אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי
צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, כֻּלָּנוּ
יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל .
דברים חיים רחמים
כתוב בספר בראשית, פרשת נח:
[בראשית
ז יג] בְּעֶצֶם הַיּוֹם הַזֶּה בָּא נֹחַ, וְשֵׁם-וְחָם וָיֶפֶת בְּנֵי-נֹחַ;
וְאֵשֶׁת נֹחַ, וּשְׁלֹשֶׁת נְשֵׁי-בָנָיו אִתָּם--אֶל-הַתֵּבָה.
[תרגום אונקלוס] בכרן יומא הדין עאל נוח, ושם וחם ויפת בני נוח;
ואיתת נוח, ותלת נשי בנוהי עימהון--לתיבתא.
[תרגום יונתן] בִּכְרַן יוֹמָא הָדֵין עַל נחַ שֵׁם
וְחָם וְיָפֶת בְּנֵי נחַ וְאִתַּת נחַ וּתְלַת נְשֵׁי בְּנוֹהִי עִמֵיהּ
לְתֵיבוּתָא:
א' לעניות דעתי, תרגומים דומים לתורה.
ב' רש"י מפרש:
בעצם היום הזה - למדך הכתוב שהיו בני דורו אומרים אילו אנו רואים
אותו נכנס לתיבה אנו שוברין אותה והורגין אותו, אמר הקב"ה אני מכניסו
לעיני כולם ונראה דבר מי יקום:
-
יש אולי בפסוק זה רמז: יכול להיות שהקב"ה
קיווה ונתן עוד הזדמנות אחת, שהאנושות תעשה בכול זאת תשובה.
מפני שבמקרים
אחרים, למשל יציאת מצרים, או שליחות שמואל הנביא להמליך את דוד המלך, או עזיבת
יעקוב אבינו את לבן, חמו, הדברים נעשים בסטר, בחשאי.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה