בס"ד
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ
מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לַעֲסוֹק
בְּדִבְרֵי תוֹרָה .
וְהַעֲרֵב נָא, ה' אֱלֹהֵינוּ,
אֶת דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל,
וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי
צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, כֻּלָּנוּ
יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל .
דברים חיים רחמים
כתוב
בספר שמות, פרשת תצווה:
[שמות ל ח] וּבְהַעֲלֹת אַהֲרֹן
אֶת-הַנֵּרֹת בֵּין הָעַרְבַּיִם, יַקְטִירֶנָּה--קְטֹרֶת תָּמִיד לִפְנֵי
יְהוָה, לְדֹרֹתֵיכֶם.
[תרגום אונקלוס] וּבְאַדְלָקוּת
אַהֲרוֹן יָת בּוֹצִינַיָּא בֵּין שִׁמְשַׁיָּא, יַקְטְרִנַּהּ--קְטֹרֶת
בֻּסְמִין תְּדִירָא קֳדָם יְיָ, לְדָרֵיכוֹן.
[תרגום יונתן] וּבְאַדְלָקוּת
אַהֲרן יַת בּוֹצִינַיָא בֵּינֵי שִׁמְשְׁתָא יַקְטְרִינָהּ קְטוֹרֶת
בּוּסְמִין תְּדִירָא קֳדָם יְיָ לְדָרֵיכוֹן:
א' תרגום יונתן בעברית ([שרת"י
במדינות – שמות דף 365]):
"וכשאהרן
ידליק
את
הנרות
בין
הערבים,
יקטיר
אותה
קטורת
הסמים
תמיד לפני
ה'
לדורותיכם -
היינו
שמפרש
מלות
״העלאת הנרות״, שכוונתם: ״הדלקתם״."
-
כתוב במקרא וּבְהַעֲלֹת אַהֲרֹן
אֶת-הַנֵּרֹת, כתוב בתרגומים וּבְאַדְלָקוּת אַהֲרן יַת בּוֹצִינַיָא שבעברית
ובהדלקת (על ידי)
אהרון את הנרות.
ז"א, הדלקת הנרות לפני ה' מעלה
אותם בדרגת הקדושה. דבר דומה יש גם בקורבנות. יש כאן אולי דבר שקשה לתפוס אותו
וקשה להבין: הנר, הקורבן מתכלים, אבל עולים בקדושה. יכול להיות שהרמז שהקב"ה
נותן לנו הוא שגם האדם יכול לעלות בקדושה על ידי ההתבטלות המוחלטת שלו לפני
הקב"ה. לא מדובר, חס וחלילה על קורבן אנושי, לא ולא! הקב"ה לא מבקש זאת
ממנו! אלא יכול להיות שהרמז הוא ההתבטלות וקבלת הרצון של הקב"ה! זה קשה
ביותר. לעניות דעתי, הדרך להצליח הוא הלימוד, הלימוד, ועוד פעם הלימוד!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה