בס"ד
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ
מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לַעֲסוֹק
בְּדִבְרֵי תוֹרָה .
וְהַעֲרֵב נָא, ה' אֱלֹהֵינוּ, אֶת
דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, וְנִהְיֶה
אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי
צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, כֻּלָּנוּ
יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל .
דברים חיים רחמים
כתוב בספר בראשית, פרשת נח:
[בראשית ט כו] וַיֹּאמֶר, בָּרוּךְ יְהוָה אֱלֹהֵי שֵׁם;
וִיהִי כְנַעַן, עֶבֶד לָמוֹ.
[תרגום אונקלוס] ואמר, בריך ה'
אלהיה דשם; ויהי כנען, עבדא להון.
[תרגום יונתן] וַאֲמַר בְּרִיךְ יְיָ אֱלָהָא דְשֵׁם
דַעֲבִידְתֵּיהּ צַדִיקָא וּבְגִין יֶהֱוֵי כְּנָעַן עֲבִיד לֵיהּ:
א' תרגום
יונתן בעברית (תרגום שלי J ):
"ואמר ברוך ה' אלוהי שם, שמלאכתו (של ה') צדיקה, ולכן
יהי כנען עבדו (של שם)."
ב' אפשר
אולי להגיד שמצבו המרומם של שם מול כנען הוא בגלל הקשר בין שם לבין הקב"ה, בָּרוּךְ
יְהוָה אֱלֹהֵי שֵׁם. לכן, יש להניח שהקשר הזה לא היה קיים בין כנען לבין
הקב"ה.
יכול להיות שאך ורק על ידי שמירת הקשר עם הקב"ה, נשמור
גם אנו על מצבנו זה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה