בס"ד
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ
מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לַעֲסוֹק
בְּדִבְרֵי תוֹרָה .
וְהַעֲרֵב נָא, ה' אֱלֹהֵינוּ,
אֶת דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל,
וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי
צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, כֻּלָּנוּ
יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל .
דברים חיים רחמים
כתוב בספר ויקרא, פרשת שמיני:
[ויקרא י כ] וַיִּשְׁמַע מֹשֶׁה, וַיִּיטַב
בְּעֵינָיו.
[תרגום אונקלוס] וּשְׁמַע
מֹשֶׁה, וּשְׁפַר בְּעֵינוֹהִי.
[תרגום יונתן] וּשְׁמַע משֶׁה וּשְׁפַר קֳדָמוֹי וְאַפֵּיק כְּרוֹזָא
בְּמַשְׁרִיתָא לְמֵימָר אֲנָא הוּא דְאִיתְעַלָמִית הִילְכָתָא מִנִי וְאַהֲרן
אָחִי אִדְכַּר יָתָהּ לִי:
[ירושלמי (קטעים)] כֵּיוַן
דִּשְׁמַע משֶׁה וּשְׁפַר פִּתְגָמָא בְּאַפּוֹי וְאַפִּיק כְּרוֹז בְּכָל
מַשְׁרִיתְהוֹן דְּיִשְרָאֵל וַאֲמַר אֲנָא הוּא דְאִיתְעֲלָמִית הִילְכָתָא מִנִי
וְאַהֲרן אָחִי אַלִּיף יָתָהּ לִי וְעַל דְּאַשְׁפַּל משֶׁה גַרְמֵיהּ קַבֵּיל
עֲלֵיהּ אַגָר סַגִי וּשְׁמַע משֶׁה וּשְׁפַר פִּתְגָמָא בְּאַפּוֹי:
א' תרגום
יונתן בעברית ([שרת"י במדינות – ויקרא דף 141]):
" וישמע משה וייטב
לפניו, והוציא
כרוז במחנה
לאמר :אני
הוא שנתעלמה
ממני ההלכה,
ואהרן אחי הזכיר
אותה לי."
-
רש"י
מפרש באופן דומה:
וייטב בעיניו – (ת"כ)
הודה ולא בוש לו' לא שמעתי
לעניות דעתי, זה יפה
ביותר!
-
ירושלמי
(קטעים) מוסיף מול תרגום יונתן: וְעַל דְּאַשְׁפַּל משֶׁה גַרְמֵיהּ קַבֵּיל
עֲלֵיהּ אַגָר סַגִי וּשְׁמַע משֶׁה וּשְׁפַר פִּתְגָמָא בְּאַפּוֹי
שבעברית ועל (בגלל)
שהשפיל משה (את עצמו) גרם לקבל שכר גדול, ושמע משה וַיִּיטַב הדבר בְּעֵינָיו
(בפניו).
לעניות דעתי, רמז גדול
ביותר לימינו אלה!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה