בס"ד
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ
מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לַעֲסוֹק
בְּדִבְרֵי תוֹרָה .
וְהַעֲרֵב נָא, ה' אֱלֹהֵינוּ,
אֶת דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל,
וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי
צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, כֻּלָּנוּ
יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל .
דברים חיים רחמים
כתוב בספר בראשית, פרשת
חיי שרה:
[בראשית כה ה] וַיִּתֵּן אַבְרָהָם
אֶת-כָּל-אֲשֶׁר-לוֹ, לְיִצְחָק.
[תרגום אונקלוס] וִיהַב
אַבְרָהָם יָת כָּל דְּלֵיהּ, לְיִצְחָק.
[תרגום יונתן] וִיהַב
אַבְרָהָם בְּמַתָּנָא יַת כָּל דִילֵיהּ לְיִצְחָק:
א' תרגומים
דומים למקרא.
ב' תרגום
יונתן מוסיף בְּמַתָּנָא שבעברית במתנה. לפי תרגום יונתן, אברהם
אבינו נתן את כול אשר לו, ליצחק, עוד בחייו, כמתנה, ולא אחרי מותו (של אברהם
אבינו) כירושה. יכול להיות שיש כאן טענה משפתית חשובה וחזקה ביותר, שאי אפשר לערער
עליה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה