יום שני, 9 בספטמבר 2024

מבט אל פרשת עקב

 

מבט אל פרשת עקב

א' כתוב בפרשה:

[דברים ז יז-יח] כִּי תֹאמַר בִּלְבָבְךָ רַבִּים הַגּוֹיִם הָאֵלֶּה מִמֶּנִּי אֵיכָה אוּכַל לְהוֹרִישָׁם. לֹא תִירָא מֵהֶם זָכֹר תִּזְכֹּר אֵת אֲשֶׁר עָשָׂה יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לְפַרְעֹה וּלְכָל מִצְרָיִם.

-          לעניות דעתי, פסוקים מתאימים ביותר לימינו אלה! וכמו אז, גם בימינו אלה! אמן!

ב' כתוב בפרשה:

[דברים ז כב] וְנָשַׁל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ אֶת הַגּוֹיִם הָאֵל מִפָּנֶיךָ מְעַט מְעָט לֹא תוּכַל כַּלֹּתָם מַהֵר פֶּן תִּרְבֶּה עָלֶיךָ חַיַּת הַשָּׂדֶה.

-          יש בפסוק זה לקח נפלא לימינו אלה: "מְעַט מְעָט", "לֹא תוּכַל כַּלֹּתָם מַהֵר".

אין "עכשיו", שלום עכשיו, עסקה עכשיו, "זבנג וגמרנו"! התנחלות הארץ היא תהליך ארוך, עם עליות וירידות, צריכים אורך רוח, סבלנות, התמדה! אנו צריכים להיות משוכנעים בצדקת הדרך שלנו, לפי תורת ה'. ודבר זה נבדק ומתחזק לאורך זמן!

לעניות דעתי, הדבר דומה לתהליך חזרה בתשובה. גם תהליך זה הוא ארוך ומסובך, עם עליות וירידות. אמרו חז"ל, חזרה בתשובה היא ארוחת טווח, חזרה בתשובה פתאומית ומהירה לא רצינית, היא באה מתוך דחף, ואין להחזיק הרבה זמן.

התנחלות הארץ זה כיבוש הארץ, חזרה בתשובה היא כיבוש של עצמו.

יכול להיות, לעניות דעתי, שכבוש הארץ בא ביחד עם כיבוש יצר הרע של עצמינו. אמרו חז"ל, מי גיבור? לא זה שכובש ערים, אלא זה שכובש את עצמו, את היצר הרע שלו. לכן, יכול להיות שכיבוש יצר הרע הוא מבחן ותהליך שקודם ומאפשר כיבוש והתנחלות הרץ!

אמן!

ג' כתוב בהפטרת הפרשה, ספר ישעיהו:

[ספר ישעיהו מט טו] הֲתִשְׁכַּח אִשָּׁה עוּלָהּ מֵרַחֵם בֶּן בִּטְנָהּ גַּם אֵלֶּה תִשְׁכַּחְנָה וְאָנֹכִי לֹא אֶשְׁכָּחֵךְ.

-          פסוק נפלא, משל נפלא! אמן!

שבוע טוב ומבורך! הרבה בריאות ורק בשורות טובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה