יום שלישי, 27 באפריל 2021

[במדבר ה ג] מִזָּכָר עַד נְקֵבָה תְּשַׁלֵּחוּ אֶל מִחוּץ לַמַּחֲנֶה תְּשַׁלְּחוּם וְלֹא יְטַמְּאוּ אֶת מַחֲנֵיהֶם אֲשֶׁר אֲנִי שֹׁכֵן בְּתוֹכָם.

 בס"ד

 

בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ  לַעֲסוֹק בְּדִבְרֵי תוֹרָה .

וְהַעֲרֵב נָא, ה' אֱלֹהֵינוּ, אֶת דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ,  וְצֶאֱצָאֵי צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, כֻּלָּנוּ יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל .

 

דברים חיים רחמים

כתוב בספר במדבר, פרשת נשא:  

[במדבר ה ג] מִזָּכָר עַד נְקֵבָה תְּשַׁלֵּחוּ אֶל מִחוּץ לַמַּחֲנֶה תְּשַׁלְּחוּם וְלֹא יְטַמְּאוּ אֶת מַחֲנֵיהֶם אֲשֶׁר אֲנִי שֹׁכֵן בְּתוֹכָם.

[תרגום אונקלוס] מִדְּכַר עַד נוּקְבָּא תְּשַׁלְּחוּן לְמִבַּרָא לְמַשְׁרִיתָא תְּשַׁלְּחוּנוּנוּן וְלָא יְסָאֲבוּן יָת מַשְׁרְיָתְהוֹן דִּשְׁכִינְתִי שָׁרְיָא בֵּינֵיהוֹן׃

[תרגום יונתן] מִדְכוּרָא וְעַד נוּקְבָא תְּשַׁלְחוּן לְמִבָּרָא לְמַשְׁרִיתָא תִּפְטוּרוּנוּן וְלָא יְסַאֲבוּן יַת מַשִׁרְיַיתְהוֹן דִשְׁכִינַת קוּדְשָׁא שַׁרְיָא בֵּינֵיהוֹן:

א' תרגומים דומים למקרא.

-        תרגום יונתן מוסיף דִשְׁכִינַת קוּדְשָׁא שבעברית כאשר שכינת הקודש.

-        לעניות דעתי, דבר מעניין: כתוב במקרא  אֲנִי שֹׁכֵן בְּתוֹכָם, כתוב בתרגומים דִּשְׁכִינְתִי שָׁרְיָא בֵּינֵיהוֹן, דִשְׁכִינַת קוּדְשָׁא שַׁרְיָא

בֵּינֵיהוֹן שבעברית כאשר שכינתי שורה (שוכנת) בינם.

שָׁרְיָא   -   שׁוֹרָה (=שוכנת); מַתִּירָה (את הקשר); מַתִּירָה (את האיסור)

לעניות דעתי, מעניין איך שם הפועל של מאמר הקב"ה אֲנִי שֹׁכֵן בְּתוֹכָם הפך לשם הפעולה ושם חיבה של הקב"ה דִּשְׁכִינְתִי שָׁרְיָא בֵּינֵיהוֹן. לכן, השכינה היא ה', והם אחד הוא.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה