יום ראשון, 26 באפריל 2015

וְגִלַּח אֶת-כָּל-שְׂעָרוֹ

בס"ד

דברים חיים רחמים

כתוב בספר ויקרא פרשת מצורע:
[ויקרא יד ח-ט] ח וְכִבֶּס הַמִּטַּהֵר אֶת-בְּגָדָיו וְגִלַּח אֶת-כָּל-שְׂעָרוֹ, וְרָחַץ בַּמַּיִם וְטָהֵר, וְאַחַר, יָבוֹא אֶל-הַמַּחֲנֶה; וְיָשַׁב מִחוּץ לְאָהֳלוֹ, שִׁבְעַת יָמִים.  ט וְהָיָה בַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי יְגַלַּח אֶת-כָּל-שְׂעָרוֹ, אֶת-רֹאשׁוֹ וְאֶת-זְקָנוֹ וְאֵת גַּבֹּת עֵינָיו, וְאֶת-כָּל-שְׂעָרוֹ, יְגַלֵּחַ; וְכִבֶּס אֶת-בְּגָדָיו, וְרָחַץ אֶת-בְּשָׂרוֹ בַּמַּיִם--וְטָהֵר
א' כתוב כאן שהמטהר צריך לגלח את כול שערו, כולל הראש והזקן.
ב' אבל, במקום אחר כתוב בתורה שאסור לגלח את הראש ואת הפנים בתער:
[ויקרא יט כז] לֹא תַקִּפוּ, פְּאַת רֹאשְׁכֶם; וְלֹא תַשְׁחִית, אֵת פְּאַת זְקָנֶךָ.
ג' במבט ראשון יש סתירה בין המצוות דאוריתא שבסייפים א' - ב'.

ד' שאלתי את הרב של בית הכנסת. התשובה היא שמצוות "עשה" דוחה מצוות "על תעשה". לכן, מצוות גילוח המטהר דוחה מצוות לא לגלח את הראש והזקן בתער.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה