בס"ד
דברים חיים רחמים
כתוב
בספר ויקרא פרשת מצורע:
[ויקרא יד ח-ט] ח וְכִבֶּס הַמִּטַּהֵר אֶת-בְּגָדָיו
וְגִלַּח אֶת-כָּל-שְׂעָרוֹ, וְרָחַץ בַּמַּיִם וְטָהֵר, וְאַחַר, יָבוֹא
אֶל-הַמַּחֲנֶה; וְיָשַׁב מִחוּץ לְאָהֳלוֹ, שִׁבְעַת יָמִים. ט וְהָיָה
בַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי יְגַלַּח אֶת-כָּל-שְׂעָרוֹ, אֶת-רֹאשׁוֹ וְאֶת-זְקָנוֹ
וְאֵת גַּבֹּת עֵינָיו, וְאֶת-כָּל-שְׂעָרוֹ, יְגַלֵּחַ; וְכִבֶּס אֶת-בְּגָדָיו,
וְרָחַץ אֶת-בְּשָׂרוֹ בַּמַּיִם--וְטָהֵר.
א'
כתוב כאן שהמטהר צריך לגלח את כול שערו, כולל הראש
והזקן.
ב'
אבל, במקום אחר כתוב בתורה שאסור לגלח את הראש ואת הפנים
בתער:
[ויקרא
יט כז] לֹא תַקִּפוּ, פְּאַת רֹאשְׁכֶם; וְלֹא תַשְׁחִית, אֵת פְּאַת זְקָנֶךָ.
ג'
במבט ראשון יש סתירה בין המצוות דאוריתא שבסייפים א' -
ב'.
ד'
שאלתי את הרב של בית הכנסת. התשובה היא שמצוות
"עשה" דוחה מצוות "על תעשה". לכן, מצוות גילוח המטהר דוחה
מצוות לא לגלח את הראש והזקן בתער.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה