יום שבת, 2 במאי 2015

בְּפַר בֶּן-בָּקָר לְחַטָּאת

בס"ד

דברים חיים רחמים

כתוב בספר ויקרא פרשת אחרי מות:
[ויקרא טז ג] בְּזֹאת יָבֹא אַהֲרֹן, אֶל-הַקֹּדֶשׁ:  בְּפַר בֶּן-בָּקָר לְחַטָּאת, וְאַיִל לְעֹלָה.
[תרגום אונקלוס] בדא יהי עליל אהרון, לקודשא:  בתור בר תורי לחטתא, ודכר לעלתא.
א' אפשר לשאול, למה כתוב במקרא בְּפַר בֶּן-בָּקָר ואונקלוס מתרגם ומפרש בתור בר תורי, ז"א, בשור בן שוורים.
יכול להיות תירוץ, להראות כמה האבות חשובים בעץ הייחוס ובאיכות הבנים, בדומה לביטוי 'מאמינים בני מאמינים'.
ב' אפשר לשאול, למה במקרא כתוב וְאַיִל לְעֹלָה ואונקלוס מתרגם ומפרש ודכר לעלתא , ז"א, וזכר לעולה.

יכול להיות שהתורה מלמדת אותנו, דרך הפירוש של אונקלוס, שיש להקריב את הגאה ביותר שזה הזכר, ז"א, להביא את הקורבן להקב"ה בשפלות שלמה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה