יום שלישי, 10 במרץ 2015

אָמַר רִבִּי אֶלְעָזָר, כָּל קְרָאִין דְּאוֹרַיְיתָא רָזִין סְתִימִין עִילָּאִין אִינוּן

בס"ד

דברים חיים רחמים

כתוב בספר זהר חדש, פרשת ואתחנן, פסוק א:
[זהר חדש ואתחנן] אָמַר רִבִּי אֶלְעָזָר, כָּל קְרָאִין דְּאוֹרַיְיתָא רָזִין סְתִימִין עִילָּאִין אִינוּן, ...
[פירוש הסולם] א"ר אלעזר, כל המקראות שבתורה הם סודות סתומים עליונים ...
א' ז"א, התורה היא כמו משל אחד גדול, כאשר כול פסוק, כול מילה, וכול אות הם משלים בפני עצמם. תפקידנו ועבודתנו לפענח את משלמים אלה, לפי רמז, דרש, וסוד.
ב' לעניות דעתי, דבר זה מתקשר מצוין עם פסוק אחר שבתורה:
[דברים ל"ב מז] כִּי לֹא-דָבָר רֵק הוּא, מִכֶּם--כִּי-הוּא, חַיֵּיכֶם; וּבַדָּבָר הַזֶּה, תַּאֲרִיכוּ יָמִים עַל-הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר אַתֶּם עֹבְרִים אֶת-הַיַּרְדֵּן שָׁמָּה, לְרִשְׁתָּהּ.
ג' לכן, אם לא מצליחים לפענח משל התורה, זה סימן שלא עמלנו מספיק:

אמר ר' יצחק: אם יאמר לך אדם: 'יגעתי ולא מצאתי' - אל תאמין; 'לא יגעתי ומצאתי' - אל תאמין; 'יגעתי ומצאתי' – תאמין. [מגילה ו ב]. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה