יום שני, 16 במרץ 2015

לְקַח פַּר אֶחָד בֶּן-בָּקָר, וְאֵילִם שְׁנַיִם--תְּמִימִם

בס"ד

דברים חיים רחמים

כתוב בספר שמות:
[שמות כ"ט א] וְזֶה הַדָּבָר אֲשֶׁר-תַּעֲשֶׂה לָהֶם, לְקַדֵּשׁ אֹתָם--לְכַהֵן לִי:  לְקַח פַּר אֶחָד בֶּן-בָּקָר, וְאֵילִם שְׁנַיִם--תְּמִימִם.
[תרגום אונקלוס] א וְדֵין פִּתְגָמָא דְּתַעֲבֵיד לְהוֹן, לְקַדָּשָׁא יָתְהוֹן--לְשַׁמָּשָׁא קֳדָמָי:  סַב תּוֹר חַד בַּר תּוֹרֵי, וְדִכְרִין תְּרֵין--שַׁלְמִין
א' אפשר אולי לקשור את המקרא תְּמִימִם ותרגום אונקלוס שַׁלְמִין , עם קורבן שלמים.
ב' בקורבן שלמים, אפשר אולי לחבר את השם שלמים גם לקורבן עצמו אבל גם לבעלים של הקורבן.
ג' שלנמים הם תמימים. כאשר המובן של תמימים הוא גם שלמים או ללא פגם.

ד' לכן, אפשר אולי לפרש קרבן שלמים כקורבן שבעליו וגם הקורבן בעצמו הם שלמים, ללא פגם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה