בס"ד
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ
מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לַעֲסוֹק
בְּדִבְרֵי תוֹרָה .
וְהַעֲרֵב נָא, ה' אֱלֹהֵינוּ,
אֶת דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל,
וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי
צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, כֻּלָּנוּ
יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל .
דברים חיים רחמים
כתוב בספר שמות, פרשת כי תשא:
[שמות
לד כז] וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, כְּתָב-לְךָ אֶת-הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה:
כִּי עַל-פִּי הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כָּרַתִּי אִתְּךָ בְּרִית--וְאֶת-יִשְׂרָאֵל.
[תרגום אונקלוס] וַאֲמַר יְיָ לְמֹשֶׁה, כְּתוֹב לָךְ יָת פִּתְגָמַיָּא
הָאִלֵּין: אֲרֵי עַל מֵימַר פִּתְגָמַיָּא הָאִלֵּין, גְּזַרִית עִמָּךְ
קְיָם--וְעִם יִשְׂרָאֵל.
[תרגום יונתן] וַאֲמַר יְיָ לְמשֶׁה כְּתוֹב לָךְ יַת פִּתְגָמַיָא
הָאִילֵין אֲרוּם עַל מֵימַר פִּתְגָמַיָא הָאִילֵין גְּזָרִית עִמָּךְ קְיַים
וְעִם יִשְרָאֵל:
א' תרגומים דומים
למקרא.
ב' קצת על הפסוק:
כתוב בפירוש, הברית בין הקב"ה לבין עם ישראל קיים אך ורק על בסיס התורה, על
בסיס מצוות התורה.
ולכן, גם הקיום של עם ישראל בארץ ישראל אפשרי ותקין אך ורק על בסיס התורה,
על בסיס מצוות התורה. אך ורק על בסיס התורה, בני ישראל, עם ישראל, הם הילידים
האמתיים, בני המקום האמתיים, בארץ ישראל. כול התושבים האחרים בארץ ישראל הם פלישתים,
הפולשים לארץ ישראל מחוצה לה, כפי שהיו הפלישתים בימי הקדם. כאשר אין זכר לעמי כנען.
בני ישראל, עם ישראל, הם בדרגה של מתנחלים בכול ארץ ישראל, כבנים שבאים
וחוזרים לקחת את ירושת אבותיהם. יחד עם זאת, הם, בני ישראל, עם ישראל, הם הילידים
האמתיים בארץ ישראל.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה