יום רביעי, 31 ביולי 2024

טוב לחיות בעד ארצנו!

 

טוב לחיות בעד ארצנו!

אני כותב את זה בשבילי, לעודד את עצמי בתקופה קשה זאת, שבימינו אלה, בישראל.

אני, משפחתי, צאצאי, רוצים לחיות, טוב להיות בעד ארצנו! לעניות דעתי, כול היהודים בארץ ישראל רוצים זאת, זה מובן מאליו!

אני מרגיש, אני בטוח, שזה גם הרצון של הקב"ה! כתוב בספר יקרא:

[ויקרא יח ה] וּשְׁמַרְתֶּם אֶת חֻקֹּתַי וְאֶת מִשְׁפָּטַי אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה אֹתָם הָאָדָם וָחַי בָּהֶם אֲנִי יְהוָה.

[תרגום יונתן] וְתִטְרוּן יַת קְיָמַי וְיַת סִדְרֵי דִינַי דְאִין יַעֲבֵיד יַתְהוֹן אֵינָשָׁא וְיֵיחֵי בְּהוֹן בְּחַיֵי עַלְמָא וְחוּלְקֵיהּ עִם צַדִיקַיָא אֲנָא יְיָ:

ותשמרו את בריתי, ואת סדרי דיני, אשר יעשה אותם האדם, ויזרזו בהם, בחיי העולם, וחולקים אותו עם הצדיקים, אני ה'.

-          לעניות דעתי, דבר מעניין: לפי פירוש ר' יונתן בן עוזיאל, "ויזרזו בהם, בחיי העולם", החי, החיים, הם לעשות בזירוז את מצוות ה'. ועוד, החי, החיים, הם בעולם הזה, מפני שאין להיות זריז במצוות בעולם הבא. לכן, אמרו חכמינו: לא חשוב כמה אתה חי, אלא איך אתה חי! על זה אמרו חז"ל: "אלו צדיקים שבמיתתן נקראו חיים" [תלמוד בבלי, מסכת ברכות, דף יח, עמוד א].

לכן, אני חוזר ואומר: טוב לחיות בעד ארצנו! לעניות דעתי, ארצנו כוללת ה', והתורה הקדושה! הכול אלה אחד הם!

שבת שלום ומבורך! הרבה בריאות ורק בשורות טובות! טוב לחיות בעד ארצנו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה