יום ראשון, 12 ביולי 2015

מי שלא מאמין בעין הרע - אז עין הרע לא פוגעת בו

בס"ד

דברים חיים רחמים

שמעתי על השפעתה של עין הרע:
תלמוד בבלי מסכת בבא מציעא דף קז עמוד א :
אמר ליה רב יהודה לרבין בר רב נחמן: רבין אחי, לא תזבין ארעא דסמיכא למתא, דאמר רבי אבהו אמר רב הונא אמר רב: אסור לו לאדם שיעמוד על שדה חבירו בשעה שעומדת בקמותיה...
"והסיר ה' ממך כל חלי", אמר רב: זו עין. רב לטעמיה, דרב סליק לבי קברי, עבד מאי דעבד. אמר: תשעין ותשעה מתו  בעין רעה, ואחד בדרך ארץ.
רואים אנו כי הסכנה שבעין הרע היא קשה מאוד, עד כדי כך ש 99% מהאנשים שמתים מתו כתוצאה מכך, העין הרע. האם יש דרך למנוע את הפגיעה מעין הרע?
א' אמנם כדי שתקיים בחירה חופשית הקב''ה נתן פעולה מסוימת לקליפות, לכוחות של סתרא אחרא. אך הם לא פועלים על האדם שדבוק בהקב''ה . כמו שמובא בגמרא שמי שלא מאמין בעין הרע - אז עין הרע לא פוגעת בו. לכן אסור לאדם להאמין בשום כוחות, אלא רק בהקב''ה שהוא אין סוף, הכול יכול, תקיף ובעל יכולת ובעל כוחות כולם, הוא האדון, היה, הווה ויהיה, כל היתר – סטטיסטים [שחקן משני בהצגה, ממלא תפקיד משני, שתפקידו לא ממשי – תוספר שלי]. הקב''ה ברא בני אדם אחרים, בריות, דומם, צומח, חי ומדבר כדי שנאהב אותם ונעזור להם, שתהיה לנו זכות להיות כמו הבורא שהוא משפיע לכולם.
ב' עוד יש להבין בזה דהנה לאמיתו של דבר בגמ' למדנו מדוע יוסף זכה בפריבילגיה זו וכה הם דברי חז"ל שם בברכות דף כ. "…ואיבעית אימא עין שלא רצתה לזון ממה שאין שלו ( ופירש"י ליהנות מאשת אדוניו) אין עין הרע שולטת בו " . וצ"ב מהו הקשר בין ב' הדברים הללו.
ג' יכול להיות עוד תירוץ בקשר לעין הרע.
הסכנה שבעין הרע יכולה להיות לזה שיש לו לעצמו העין הרע. יכול להיות שמה שנאמר, 99% מתו מעין הרע, יכול להיות שאלה מתו מהעין הרע שלהם עצמם. ואסביר.
מי שמקנא בחברו ושם עין הרע שלו בחברו, מוצא בחברו כול מיני דברים מגונים ומקטרג נגדו. אבל אמרו חז"ל, כָּל הַפּוֹסֵל בְּמוּמוֹ פּוֹסֵל [ מקור הפתגם בדיון תלמודי אודות אדם שהאמורא רב הכריז עליו עבד, מכיוון שקרא לאנשים אחרים עבדים. ..." כל הפוסל פסול ואינו מדבר בשבחא לעולם, ואמר שמואל במומו פוסל " ( תלמוד בבלי, מסכת קידושין דף ע עמוד ב) ].
לכן, מי שיש לו עין הרע על אחרים, מלא הוא בעצמו במומים ופסילות, דבר שמביא עליו עצמו איסורים וחולים.
ד' לכן, בסיכום, אין מה לחשוד בעין הרע, אלא אין לחשוד ממנה, להיות דבוק ומלא אמונה בהקב"ה, לדבר בשבח הבריאות, ולהתמיד בשמירת הלשון.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה