יום שלישי, 24 במאי 2016

וְאִם לֹא יְכַבֵּס

בס"ד

דברים חיים רחמים

כתוב בספר ויקרא פרשה אחרי מות:

[ויקרא יז טז] וְאִם לֹא יְכַבֵּס, וּבְשָׂרוֹ לֹא יִרְחָץ--וְנָשָׂא, עֲו‍ֹנוֹ.

[תרגום אונקלוס] וְאִם לָא יְצַבַּע, וּבִסְרֵיהּ לָא יַסְחֵי--וִיקַבֵּיל, חוֹבֵיהּ

[תרגום יונתן] וְאִין אַרְשַׁע וְלָא יְצַבַּע וּבִשְרֵיהּ לָא יַסְחֵי וִיקַבֵּל חוֹבֵיהּ

א' כתוב במקרא וְאִם לֹא יְכַבֵּס , ותרגום יונתן מוסיף וְאִין אַרְשַׁע וְלָא יְצַבַּע , שבעברית עכשווית ואם הרשע (ואם היה רשע) ולא כיבס .

ב' לפי תרגום יונתן, אם עשה את הדבר ברשע, ז"א, בזדון.


יונתן מביא עקרון חשוב בתלמוד, העונש נעשה חמור, כמו במקרה שבפסוק, רק אם העבירה נעשית בזדון או ברשע.  המעשה נחשב רשע, בזדון אם מבצעים אותו אחרי התראה או הזהרה.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה