יום ראשון, 19 ביוני 2016

לְנֶפֶשׁ לֹא-יִטַּמָּא בְּעַמָּיו

בס"ד
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ  לַעֲסוֹק בְּדִבְרֵי תוֹרָה .
וְהַעֲרֵב נָא, ה' אֱלֹהֵינוּ, אֶת דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ,  וְצֶאֱצָאֵי צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, כֻּלָּנוּ יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל .
דברים חיים רחמים
כתוב בספר ויקרא פרשת אמור:
[ויקרא כא א] וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, אֱמֹר אֶל-הַכֹּהֲנִים בְּנֵי אַהֲרֹן; וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם, לְנֶפֶשׁ לֹא-יִטַּמָּא בְּעַמָּיו.
[תרגום אונקלוס] וַאֲמַר יְיָ לְמֹשֶׁה, אֵימַר לְכָהֲנַיָּא בְּנֵי אַהֲרוֹן; וְתֵימַר לְהוֹן, עַל מִית לָא יִסְתָּאַב בְּעַמֵּיהּ.
[תרגום יונתן] ויאמר וַאֲמַר יְיָ לְמשֶׁה אֵימַר לְכַהֲנַיָא בְּנֵי אַהֲרן דְכוּרַיָא דְיִתְפַּרְשׁוּן מִן סְאוֹב וְכִדְנָא תֵימַר לְהוֹן עַל בַּר נַשׁ דְמִית לָא יִסְתָּאֵב בְּעַמֵיהּ:
א' כתוב במקרא אֶל-הַכֹּהֲנִים בְּנֵי אַהֲרֹן , תרגום יונתן כותב לְכַהֲנַיָא בְּנֵי אַהֲרן דְכוּרַיָא , שבעברית אל הכוהנים בני אהרון, הזכרים.
לכן, יונתן מסביר בפירוש שרק הבנים שלכוהנים הם כוהנים.
ב' כתוב במקרא לְנֶפֶשׁ לֹא-יִטַּמָּא בְּעַמָּיו . האם אפשר לכהן להיטמא מגוי?
זה מה שמצאתי ב-INTERNET:
סימן נז – דין אזהרת טומאת כהן
[שייך לשלחן ערוך סימן שסט]

ז מותר לכהן ליטמא באהל של מת גוי, אבל לא במגע ובמשא, ומכל מקום נכון להיזהר גם באהל מת גוי [ילקו"י אבלות מהדורת תשס"ד סי' נז ס"ז, עמוד תשפח. יביע אומר ח"א יו"ד ר"ס י' ]

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה