יום שלישי, 25 באפריל 2017

וַיְדַבֵּר אֱלֹהִים, אֶל-נֹחַ לֵאמֹר.

בס"ד

בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ  לַעֲסוֹק בְּדִבְרֵי תוֹרָה .
וְהַעֲרֵב נָא, ה' אֱלֹהֵינוּ, אֶת דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ,  וְצֶאֱצָאֵי צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, כֻּלָּנוּ יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל .


דברים חיים רחמים

כתוב בספר בראשית, פרשת נח:
[בראשית ח טו] וַיְדַבֵּר אֱלֹהִים, אֶל-נֹחַ לֵאמֹר.
[תרגום אונקלוס] ומליל ה', עם נוח למימר
[תרגום יונתן] וּמַלֵיל יְיָ עִם נחַ לְמֵימָר: 
א' לעניות דעתי, תרגומים דומים למקרא.
ב' מצאתי עוד יחסית הרבה פסוקים דומים, כאשר הקב"ה מדבר אל משה רבינו: "וַיְדַבֵּר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר."
 בהמשך, אפשר אולי לשאול, למה אל נח מדבר אֱלֹהִים , אבל אל משה רבינו מדבר יְהוָה ? יכול להיות רמז על דרגה גבוהה יותר בקשר למשה רבינו, מאשר לנח? יכול להיות שיש כאן רמז על הבנה גבוהה יותר של משה רבינו מאשר נח, בקשר למשמעות הקב"ה? 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה