בס"ד
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ
מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לַעֲסוֹק
בְּדִבְרֵי תוֹרָה .
וְהַעֲרֵב נָא, ה' אֱלֹהֵינוּ,
אֶת דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל,
וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי
צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, כֻּלָּנוּ
יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל .
דברים חיים רחמים
[שמות כג כ]
הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ מַלְאָךְ, לְפָנֶיךָ, לִשְׁמָרְךָ, בַּדָּרֶךְ;
וְלַהֲבִיאֲךָ, אֶל-הַמָּקוֹם אֲשֶׁר הֲכִנֹתִי.
[תרגום
אונקלוס] הָא אֲנָא שָׁלַח מַלְאֲכָא, קֳדָמָךְ, לְמִטְּרָךְ, בְּאוֹרְחָא; וּלְאַעָלוּתָךְ,
לְאַתְרָא דְּאַתְקֵינִית.
[תרגום
יונתן] הָא אֲנָא מְשַׁגֵּר מַלְאָכָא קֳדָמָךְ לְמִטְרָךְ בְּאָרְחָא
וּלְאַעֲלוּתָךְ לַאֲתַר שְׁכִינְתִּי דְאִיתְקֵינִית:
א' תרגומים
דומים למקרא.
ב'
תרגום יונתן מוסיף לַאֲתַר שְׁכִינְתִּי
דְאִיתְקֵינִית שבעברית למקום שנוכחותי (התגלותי) התקנתי.
"שְׁכִינָה בספרות היהדות, היא ההתגלות האלוהית בעולם.
הביטוי הוא שם הפעולה הנגזר
מהשורש שכ"נ ('לשכון'). על
פי תפיסת הספרות הקבלית, הפילוסופיה הפרו קבלית והחסידית, האל
שוכן בפנימיותו של העולם כולו ומחיה אותו, ו'שכינתו' היא נשמת העולם ורוח אפיו [למשל, רבי אברהם אבן עזרא (מיוחס לו), ספר
העצמים שער א.]" [שכינה – ויקיפדיה]
-
לעניות
דעתי, רש"י מפרש באופן דומה:
אשר
הכינותי - אשר זמנתי לתת לכם זהו פשוטו ומדרשו
אל המקום אשר הכינותי כבר מקומי ניכר כנגדו וזה א' מן המקראות שאומרים שבהמ"ק
של מעלה מכוון כנגד בהמ"ק של מטה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה