יום חמישי, 6 באוגוסט 2015

למה ה' בורא אנשים עם בעיות מלידה

בס"ד

דברים חיים רחמים

הנכדה שלי, בת 11 שלומדת בבית ספר של החינוך ממלכתי דתי, שאלה אותי את השאלה הבאה (לא נגעתי):
סבא יש לי שאלה אם הקב"ה אוהב אותנו מאוד למה הוא בורא אנשים עם בעיות מלידה ולא כעונש וככפרה לחטאים אחרי שחטאו מה אשם תינוק שנולד הרי לא חטא ומדוע יש בעיות ישר מהלידה?
אשמח לקבל תשובה
שלום רונית,
א' שאלה שלך יפה מאד והגיונית מאד. כול הכבוד לך על השאלה שאת שואלת. כפי שכבוד הרב של בית הכנסת אומר, אפשר לשאול כול שאלה, אבל לא בטוח שאני יודע לענות! או, התוספת שלי, שבכלל יש תשובה!
ב' לשאלה שלך:
-          זה ברור שהקב"ה אוהב אותנו מאד מאד, ויש לזה הרבה הוכחות, כול הניסים והנפלאות שהקב"ה עשה למעננו, בימים ההם וגם עושה בימינו.
-          אף פעם ואף אחד לא יכול להיכנס למחשבות, תכניות, וסיבות של הקב"ה. הרי כתוב
כִּי לֹא מַחְשְׁבוֹתַי מַחְשְׁבוֹתֵיכֶם וְלֹא דַרְכֵיכֶם דְּרָכָי נְאֻם יְהוָה.   [ישעיהו נה ח]
-          לפי ספרות הקבלה, גם הזהר הקדוש, נשמה יכולה לרדת לעולם הזה שלוש פעמים כדי לתקן מה שיש עליה לתקן. לכן, יכול להיות שהמצב העכשווי נקבע לפי מה שהיה במצבים קודמים.

-          עוד יותר, אם מתבוננים במעשה עקידת יצחק, הניסיון היה על אברהם אבינו ע"ה ולא על יצחיק בנו, אפילו שיצחק היה אמור להיות הקורבן. לכן, גם במקרה שאת מתארת בשאלה שלך, יכול להיות שהניסיון הוא על ההורים של אותו התינוק, שעליהם לתקן עוונות קודמים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה