יום שלישי, 11 באוגוסט 2015

בִּלְעָם הֲווֹ לֵיהּ לִישָׁן, וְלָא יָדַיִן. בָּלָק הֲוָה לֵיהּ יָדַיִן וְלָא לִישָׁן

בס"ד

דברים חיים רחמים

כתוב בזהר הקדוש, זהר חדש, פרשת בלק, מאמר 'הנה כסה את עין הארץ':
[זהר חדש בלק כח] אָמַר רִבִּי אַבָּא, בֹּא וּרְאֵה, בָּלָק וּבִלְעָם לָא הֲווֹ בְּעָלְמָא חָרָשִׁין וְקוֹסְמִין כַּוָּותַיְיהוּ. בִּלְעָם, חֵילֵיהּ וְתוֹקְפֵיהּ הֲוָה בְּפוּמָא וּבְעַיְינִין. בָּלָק, חֵילֵיהּ וְתוֹקְפֵיהּ בְּעוֹבָדָא דְיָדַיִן. וְדָא אִצְטְרִיךְ לְדָא. דְּהָא כָּל זִינֵי חָרָשִׁין דְּעָלְמָא בְּפוּמָא וְעוֹבָדָא הֲווֹ, וּבְהוֹ תַּלְיָין. בִּלְעָם הֲווֹ לֵיהּ לִישָׁן, וְלָא יָדַיִן. בָּלָק הֲוָה לֵיהּ יָדַיִן וְלָא לִישָׁן
[עברית] אָמַר רַבִּי אַבָּא, בּא וּרְאֵה, בָּלָק וּבִלְעָם לֹא הָיוּ בָּעוֹלָם מְכַשְּׁפִים וְקוֹסְמִים כְּמוֹתָם. בִּלְעָם, כֹּחוֹ וְתָקְפּוֹ הָיָה בַּפֶּה וּבָעֵינַיִם. בָּלָק, כֹּחוֹ וְתָקְפּוֹ בְּמַעֲשֵׂה הַיָּדַיִם. וְזֶה הִצְטָרֵךְ אֶת זֶה. שֶׁהֲרֵי כָּל מִינֵי כְשָׁפִים שֶׁל הָעוֹלָם בְּפֶה וּמַעֲשֶׂה הָיוּ, וּבָהֶם תְּלוּיִים. לְבִלְעָם הָיָה לוֹ לָשׁוֹן, וְלֹא יָדַיִם. לְבָלָק הָיוּ לוֹ יָדַיִם, וְלֹא לָשׁוֹן.
א' לפי הזהר החדש, בלעם ובלק עובדים ביחד, ותלויים זה בזה. ז"א, אחד מהם, בלבד לא יכול לעשות את הקללה על עם ישראל. בלעם, יש לו הלשון, אבל אין לו הידיים, בלק, יש לו הידיים, אבל אין לו הלשון. ושניהם נהרגו בחרב במלחמת עם ישראל עם המדיין.
ב' אפשר אולי להשליך את הפסוק של זהר הקדוש לימינו אלה. קמים כול מיני ארגונים נגד עם ישראל ופוגעים בו. אבל זאת תוצאה של הסתה, תעמולה, פרסומים, שטיפת מוח, נגד עם ישראל.
לכן, אחד הם, אלה שמדברים נגד עם ישראל אבל לא עושים, ואלה שפוגעים בעם ישראל אבל לא יודעים לדבר, אחד הם!
ג' דבר דומה על הפלג המדיני ועל הפלג הצבאי בארגונים שפוגעים בעם ישראל, אחד הם!

לזה יש פה ולזה יש ידיים, אחד הם נגד עם ישראל, ודינם אחד גם כן!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה