יום ראשון, 17 בנובמבר 2019

פירוש התורה - וְאַתָּה הַקְרֵב אֵלֶיךָ אֶת-אַהֲרֹן אָחִיךָ וְאֶת-בָּנָיו אִתּוֹ, מִתּוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל--לְכַהֲנוֹ-לִי: אַהֲרֹן--נָדָב וַאֲבִיהוּא אֶלְעָזָר וְאִיתָמָר, בְּנֵי אַהֲרֹן.

בס"ד

בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ  לַעֲסוֹק בְּדִבְרֵי תוֹרָה .
וְהַעֲרֵב נָא, ה' אֱלֹהֵינוּ, אֶת דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ,  וְצֶאֱצָאֵי צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, כֻּלָּנוּ יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל .


דברים חיים רחמים


  כתוב בספר שמות, פרשת תצוה:
[שמות כח א] וְאַתָּה הַקְרֵב אֵלֶיךָ אֶת-אַהֲרֹן אָחִיךָ וְאֶת-בָּנָיו אִתּוֹ, מִתּוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל--לְכַהֲנוֹ-לִי:  אַהֲרֹן--נָדָב וַאֲבִיהוּא אֶלְעָזָר וְאִיתָמָר, בְּנֵי אַהֲרֹן
[תרגום אונקלוס] וְאַתְּ קָרֵיב לְוָתָךְ יָת אַהֲרוֹן אֲחוּךְ וְיָת בְּנוֹהִי עִמֵּיהּ, מִגּוֹ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל--לְשַׁמָּשָׁא קֳדָמָי:  אַהֲרוֹן--נָדָב וַאֲבִיהוּא אֶלְעָזָר וְאִיתָמָר, בְּנֵי אַהֲרוֹן.
[תרגום יונתן]  וְאַנְתְּ קְרַב לְוָותָךְ יַת אַהֲרן אָחוּךְ וְיַת בְּנוֹי עִמֵּיהּ מִגּוֹ בְּנֵי יִשְרָאֵל לְשַׁמָּשָׁא קֳדָמַי אַהֲרן נָדָב וַאֲבִיהוּא אֶלְעָזָר וְאִיתָמָר בְּנוֹי דְאַהֲרן:
א' תרגומים דומים למקרא.
-          תרגומים מפרשים את המקרא לְכַהֲנוֹ-לִי על ידי לְשַׁמָּשָׁא קֳדָמַי שבעברית לשמש לפני.
מַשְׁמֵשׁ (ברכות סב א; חולין נ א) -  מִשְׁמֵשׁ
לפי פירוש התרגומים, כוהן משמש לפני אל. לכן, יכול להיות כוהן של עבודה זרה, למשל יתרו, לפני שהתגייר, יתרו כוהן מדין, לא רק כוהן לפני הקב"ה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה