יום ראשון, 9 ביולי 2017

פירוש התורה - וַיִּקְרָא פַרְעֹה, לְאַבְרָם, וַיֹּאמֶר, מַה-זֹּאת עָשִׂיתָ לִּי; לָמָּה לֹא-הִגַּדְתָּ לִּי, כִּי אִשְׁתְּךָ הִוא.

בס"ד

בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ  לַעֲסוֹק בְּדִבְרֵי תוֹרָה .
וְהַעֲרֵב נָא, ה' אֱלֹהֵינוּ, אֶת דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ,  וְצֶאֱצָאֵי צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, כֻּלָּנוּ יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל .

דברים חיים רחמים

כתוב בספר בראשית, פרשת לך לך:
[בראשית יב יח]  וַיִּקְרָא פַרְעֹה, לְאַבְרָם, וַיֹּאמֶר, מַה-זֹּאת עָשִׂיתָ לִּי; לָמָּה לֹא-הִגַּדְתָּ לִּי, כִּי אִשְׁתְּךָ הִוא
[תרגום אונקלוס]  וקרא פרעה, לאברם, ואמר, מא דא עבדת לי; למא לא חווית לי, ארי איתתך היא
[תרגום יונתן] וּקְרָא פַּרְעה לְאַבְרָם וַאֲמַר מַה דָא עָבַדְתָּא לִי לְמָא לָא חַוֵיתָא לִי אֲרוּם אִנְתְּתָךְ הִיא: 
א' לעניות דעתי, תרגומים דומים למקרא.
ב' אפשר אולי לשאול: איך ידע פרעה שהצרות שבאו עליו, באו בגלל שרי אשת אברם?
מצאתי באתר www.biu.ac.il/JH/Parasha/lech/koh.html , פרשת לך לך, תשס"ד , "אמרי נא אחֹתי את", ד"ר גבריאל ח' כהן:
" למקרה חריג זה אין התחבולה של אברהם יעילה, ועל כן, כדי למנוע חטא, מגלה שרה לפרעה שהיא אשת איש ושהנגעים באו עליו בגללה: "וינגע ה' את פרעה נגעים גדֹלים ואת ביתו על דבר שרי אשת אברם" (יב:יז). "על דבר" - על ענין שרי באו הנגעים, והמדרש (בבראשית רבא מא, ב) מוסיף שבגלל דיבור שרי ידע פרעה את סיבת הנגעים "'על דבר שרי אשת אברם', שהייתה אומרת לו: אשת איש אני ולא היה  פורש".
ג' יפה מאד! מצאתי את התשובה!
לעניות דעתי, כמעט כול השאלות כבא נשאלו, רק צריך למצוא את התשובה, שזה לא דבר פשוט בכלל, בתוך הים האין-סופי של פירושי התורה! ממש למצוא מחט בערמת שחת!. J

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה