יום שני, 18 במאי 2020

פירוש התורה - כָּל-זָכָר בִּבְנֵי אַהֲרֹן, יֹאכְלֶנָּה--חָק-עוֹלָם לְדֹרֹתֵיכֶם, מֵאִשֵּׁי יְהוָה; כֹּל אֲשֶׁר-יִגַּע בָּהֶם, יִקְדָּשׁ.


בס"ד

בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ  לַעֲסוֹק בְּדִבְרֵי תוֹרָה .
וְהַעֲרֵב נָא, ה' אֱלֹהֵינוּ, אֶת דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ,  וְצֶאֱצָאֵי צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, כֻּלָּנוּ יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל .

דברים חיים רחמים

כתוב בספר ויקרא, פרשת צו:
[ויקרא ו יא] כָּל-זָכָר בִּבְנֵי אַהֲרֹן, יֹאכְלֶנָּה--חָק-עוֹלָם לְדֹרֹתֵיכֶם, מֵאִשֵּׁי יְהוָה; כֹּל אֲשֶׁר-יִגַּע בָּהֶם, יִקְדָּשׁ
[תרגום אונקלוס] כָּל דְּכוּרָא בִּבְנֵי אַהֲרוֹן, יֵיכְלִנַּהּ--קְיָם עָלַם לְדָרֵיכוֹן, מִקֻּרְבָּנַיָּא דַּייָ; כֹּל דְּיִקְרַב בְּהוֹן, יִתְקַדַּשׁ.
[תרגום יונתן] כָּל דְכוּרָא בִּבְנֵי אַהֲרן יֵיכְלֻנָהּ קְיַים עֲלַם לְדָרֵיכוֹן מִקוּרְבָּנַיָיא דַיְיָ כָּל דְיִקְרַב בְּהוֹן יִתְקַדָשׁ:
א' תרגום יונתן בעברית ([שרת"י במדינות – ויקרא דף 73]):
"כל זכר בבני אהרן יאכלנה חק עולם לדורותיכם, מקרבנות ה׳, כל אשר יקרב בהם יקדש"
-          כתוב גם באותו ספר:
"וראיתי דבר נחמד ע״ז בדרך רמז ועבודת ה׳ בספר תפארת שלמה כאן, וז״ל: הנראה לי בזה שהתורה מרמזת בזה גודל מעלת
דיבוק חכמים וצדיקי הדור, כל המסתופף בצילם ומתאבק בעפר רגליהם, אף אם הוא אינו במדריגה הנכונה, עכ״ז אם הוא מחובר לטהור יש לו תקומה להיות לו עליה ע״י הצדיק, כי כל המחובר לטהור טהור."
יפה מאד!
-          תרגומים דומים למקרא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה