יום שני, 25 במאי 2020

פירוש התורה - וְהַבָּשָׂר אֲשֶׁר-יִגַּע בְּכָל-טָמֵא, לֹא יֵאָכֵל--בָּאֵשׁ, יִשָּׂרֵף; וְהַבָּשָׂר--כָּל-טָהוֹר, יֹאכַל בָּשָׂר.

בס"ד

בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ  לַעֲסוֹק בְּדִבְרֵי תוֹרָה .
וְהַעֲרֵב נָא, ה' אֱלֹהֵינוּ, אֶת דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ,  וְצֶאֱצָאֵי צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, כֻּלָּנוּ יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל .

דברים חיים רחמים

  כתוב בספר ויקרא, פרשת צו:
[ויקרא ז יט] וְהַבָּשָׂר אֲשֶׁר-יִגַּע בְּכָל-טָמֵא, לֹא יֵאָכֵל--בָּאֵשׁ, יִשָּׂרֵף; וְהַבָּשָׂר--כָּל-טָהוֹר, יֹאכַל בָּשָׂר.
[תרגום אונקלוס] וּבְסַר קֻדְשָׁא דְּיִקְרַב בְּכָל מְסָאַב, לָא יִתְאֲכִיל--בְּנוּרָא, יִתּוֹקַד; וּבְסַר קֻדְשָׁא--כָּל דְּיִדְכֵּי לְקֻדְשָׁא, יֵיכוֹל בְּסַר קֻדְשָׁא.
[תרגום יונתן] וּבְשַר קוּדְשַׁיָא דִי יִקְרַב בְּכָל מְסָאָב לֵית אֶפְשַׁר דְמִיתְאָכֵיל בְּנוּרָא יִתּוֹקָד וּבְשַר קוּדְשָׁא כָּל דְיִדְכֵּי לְקוּדְשָׁא יֵיכוּל בְּשַר קוּדְשָׁא:
א' תרגום יונתן בעברית ([שרת"י במדינות – ויקרא דף 91]):
"ובשר הקדשים אשר יגע בכל טמא אין אפשרות שיאכל, באש ישרף, ובשר הקדש כל (איש) שיטהר לקדש יאכל בשר קדש."
-          כתוב במקרא כָּל-טָהוֹר, כתוב בתרגומים כָּל דְיִדְכֵּי לְקוּדְשָׁא שבעברית כל (איש) שיטהר לקדש.
אותו הספר מפרש:
"בספר יין הטוב בהגהה כאן מוסיף, וז״ל: רק הטהור לקדש מותר באכילת קדשים, לאפוקי מחוסר כפורים שאעפ״י שמותר באכילת תרומה אינו אוכל בבשר הקדשים, עכ״ל."
לְאַפּוֹקֵי   -   לְהוֹצִיא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה