יום ראשון, 14 בינואר 2024

אשת בריתך – באהבה ובאמונה גיליון 1442 שבת פרשת וארא

 

אשת בריתך – באהבה ובאמונה גיליון 1442 שבת פרשת וארא

מדובר על המאמר "אשת בריתך" על ידי הרב יורם אליהו ר"מ במכון מאיר, דף 3 בגיליון. אצטט כמה מפרקי המאמר:

"בהמשך הפרק בפסוק כ"ה נאמר "ואלעזר בן אהרון לקח לו מבנות פוטיאל (יתרו, אביה של ציפורה, אשת משה רבינו ע"ה) לו לאשה ותלד לו את פינחס". לכאורה גם אלעזר התחתן עם בת ממשפחת יתרו, כמו משה, ומדוע זכה לבן כמו פינחס ואילו משה לא זכה לכך? אומר הנצי"ב, הלשון כאן משונה שכתוב 'לקח לו' ועוד לו אחד מיותר, "ובא ללמדנו שאע"ג שבת פוטיאל לא הייתה יותר מיוחסת מציפורה אשת משה, מכל מקום זכתה להוליד את פינחס, והיינו משום שהייתה לעזר גדול להליכות עולמו של אליעזר והפרוש לקח לו... לעזר חייו ובשביל שראה אליעזר שתסייעו הרבה להיות איש המעלה לא דקדק על היחס והייתה משום זה ראויה לו לאשה וזכתה להוליד לו כראוי לו..."."

לעניות דעתי, אפשר אולי להביא תירוץ אחר: כתוב בספר שמות, פרשת שמות:

[שמות ד כה] וַתִּקַּ֨ח צִפֹּרָ֜ה צֹ֗ר וַתִּכְרֹת֙ אֶת־עׇרְלַ֣ת בְּנָ֔הּ וַתַּגַּ֖ע לְרַגְלָ֑יו וַתֹּ֕אמֶר כִּ֧י חֲתַן־דָּמִ֛ים אַתָּ֖ה לִֽי׃

רש"י מפרש:

ותגע לרגליו - השליכתו לפני רגליו של משה

ותאמר - על בנה

כי חתן דמים אתה לי - אתה היית גורם להיות החתן שלי נרצח עליך הורג אישי אתה לי

לפי פירוש רש"י, לפי עניות דעתי, ציפורה מתקוממת על בנה התינוק, מפני שבגללו הייתה בסכנה לאבד את בעלה, משה רבינו ע"ה. אחרי שמשה רבינו ע"ה מוציא את בני ישראל ממצריים, הוא שולח ממנו את ציפורה ובניהם, בעצם הוא פורש ממנה. לעניות דעתי, הסיבה היא העובדה שמשה רבינו ע"ה היה צריך לדבר עם הקב"ה על בסיס יום יומי. כדי לדבר עם הקב"ה, היה צריך לפרוש מן האישה! לעניות דעתי, משה רבינו ע"ה הקריב את חיי המשפחה שלו, הוא הקריב את המשפחה שלו, לטובת בני ישראל, לטובת עבודת ה'!

לעניות דעתי, יכול להיות שהסיבה שבני משה רבינו ע"ה לא גדלו בדומה לפנחס בנו של אלעזר הכוהן הגדול, היא שהם גדלו ללא ההשגחה, הנוכחות, והחינוך של אבא שלהם!

שבוע טוב ומבורך!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה