יום שלישי, 8 בנובמבר 2016

וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת-הָאוֹר, כִּי-טוֹב

בס"ד
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ  לַעֲסוֹק בְּדִבְרֵי תוֹרָה .
וְהַעֲרֵב נָא, ה' אֱלֹהֵינוּ, אֶת דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ,  וְצֶאֱצָאֵי צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי כָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, כֻּלָּנוּ יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל .
כתוב בספר בראשית פרשת בראשית:
[בראשית א ד] וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת-הָאוֹר, כִּי-טוֹב; וַיַּבְדֵּל אֱלֹהִים, בֵּין הָאוֹר וּבֵין הַחֹשֶׁךְ.
[תרגום אונקלוס] וחזא ה' ית נהורא, ארי טב; ואפריש ה', בין נהורא ובין חשוכא.
[תרגום יונתן] וַחֲזָא יְיָ יַת נְהוֹרָא אֲרוּם טַב וְאַפְרֵישׁ יְיָ בֵּין נְהוֹרָא וּבֵין חֲשׁוֹכָא
א' התרגומים הם לפי המקרא, ללא תוספות ו\או שינויים.
ב' ההבדל בין האור לבין החושך הוא גם בזמן, למשל יום ולילה, וגם במקום, למשל בישראל אור אבל בארה"ב חושך.
ג' יכול להיות שלפני בריאת העולם לא היה מובן או תחליט לזמן ולמקום. לכן, אין מה לחקור או לחפש מה היה לפני בריאת העולם. יכול להיות שאין לנו מושגים לתאר או אפילו לדמיין מה היה לפני בריאת העולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה